در حال بارگذاری ...
  • اجرای روش نوین ایمن‌سازی پل و آبروها در کنارگذر شهرستان یزد برای اولین بار

    در این طرح با حذف قرنیز پل‌ها و آبروها ، مجموعه‌ای از تیرهای بتنی به دال متصل شده تا در صورت خارج شدن خودروها از مسیر ، امکان هدایت آن‌ها به صورت ایمن به پایین شیب شیروانی وجود داشته باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جدیدترین روش اجرای ایمن‌سازی پل و آبروها در ایران ، توسط اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ، در محور کنارگذر یزد اجرای شد .

    مصطفی عزیزی اظهار کرد : پل‌ها و آبروها از جمله تأسیسات راه هستند که بسیاری از تصادفات جرحی و فوتی در این نقاط و به سبب سقوط خودروها در آن رخ می‌دهد . در راستای ایمن‌سازی مناطق فوق از روش‌هایی همچون جابجایی آبرو در محل‌های حادثه‌خیز ، کاهش شدت ضربه با استفاده از مصالح مناسب ، تعریض پل و ایجاد محافظ با استفاده از گاردریل و هندریل استفاده می‌شود .

    رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ، افزود : در سال‌های اخیر به دلیل افزایش موارد سرقت تجهیزات ایمنی راه، ایمن‌سازی پل‌ها با چالش جدی مواجه شده است . لذا اداره ایمنی راه در اقدامی ابتکاری و نوآورانه به منظور رفع این چالش ، برای اولین بار در کشور ، طرح نوین ایمن‌سازی پل‌ها را اجرا کرد . 

    عزیزی اذعان کرد : در این طرح با حذف قرنیز پل‌ها و آبروها ، مجموعه‌ای از تیرهای بتنی به دال متصل شده تا در صورت خارج شدن خودروها از مسیر ، امکان هدایت آن‌ها به صورت ایمن به پایین شیب شیروانی وجود داشته باشد . اجرای طرح مستلزم اصلاح شیب‌های شیروانی است تا عبور خودروها به سادگی و با امنیت بالا صورت گیرد که با توجه به اصلاح شیب انجام شده در محور کنارگذر یزد و عدم وجود قرنیز در برخی از آبروها ، این محور به عنوان پایلوت برای اجرا در نظر گرفته شد .

    وی خاطرنشان کرد : طرح نامبرده شامل مجموعه‌ای از تیرها است که به صورت عمود بر محور راه اجرا می‌شوند و فاصله این تیرها بر اساس خودروی طرح سواری پراید و با بررسی هیدرولوژی منطقه به‌گونه‌ای انتخاب شده است که هم عبور سیلاب به خوبی انجام شود و هم خودرو آسیب جدی نبیند و چرخ آن بین تیرها گرفتار نشود .

    رئیس اداره ایمنی راه در رابطه با مزایای اجرای طرح نوین ایمن‌سازی پل‌ها و آبروها ، تصریح کرد : این طرح در مقایسه با نصب گاردریل و هندریل ، امکان سرقت تجهیزات را از بین برده ، ایمنی بالاتری به کاربران ارائه کرده ، با توجه به حذف حفاظ فلزی در کنار راه ، احساس آرامش بیشتری به رانندگان القا می‌کند .

    عزیزی مزیت اصلی روش ارائه شده نسبت به نمونه‌های خارجی را ، علاوه بر عدم امکان سرقت ، توانایی تحمل بار خودروهای سنگین عنوان کرد و گفت : در صورت خارج شدن خودروهای سواری و کامیون از محور ، این سیستم توانایی هدایت ایمن آن‌ها را به انتهای شیب شیروانی دارد .

    این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد : استفاده از سیستم جدید ایمن‌سازی پل‌ها و آبروها ، در این تیپ از آبرو دارای مزیت اقتصادی نیز خواهد بود . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه و با صدور ۲۵ ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرد : ۵۰ مجتمع خدماتی ـ رفاهی استان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت : در ۸ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۵۱۳ ...

    |

    این پایانه‌های مرزی با نقش‌آفرینی در تسهیل تجارت ، افزایش سرعت تبادل کالا و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل ، از مهم‌ترین حلقه‌های اتصال ایران با بازارهای منطقه‌ای محسوب می‌شوند و سهم قابل‌توجهی در رونق اقتصادی ، تقویت ترانزیت و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان دارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : جلوگیری از انسداد مسیر در کریدورهای ده‌گانه جاده‌ای که حدود ...

    |

    نظرات کاربران