در حال بارگذاری ...
  • جابجایی بیش از ۲۹۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

    راه‌آهن ناحیه زاگرس به‌دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر ، آبادان ، بندر امام‌ خمینی ، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه آهن زاگرس از جابه‌جایی ۲۹۱ هزار و ۳۱۴ مسافر در این پایانه ریلی خبر داد .

    حسن زیودار گفت : از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲۹۱ هزار و ۳۱۴ هزار مسافر از طریق راه آهن زاگرس و به‌وسیله ۴ هزار و ۲۰۱ رام قطار جابه‌جا شده‌اند . با توجه به اینکه در ۹ ماهه پارسال جابه‌جایی ۲۸۷ هزار و ۸۳۶ نفر در این راه آهن به‌وسیله ۴ هزار و ۳۹۵ رام قطار انجام مقایسه آمارها رشد یک درصدی در زمینه تعداد مسافر در امسال را نشان‌می‌دهد .

    زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در ۹ ماهه پارسال را ۵۵ میلیون و ۱۶۷ هزار کیلومتر اعلام‌کرد و ادامه‌ داد : این رقم در مدت مشابه امسال به ۵۷ میلیون و ۶۰۸ هزار کیلومتر رسیده است که نشان دهنده رشد یک درصدی است .

    راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی ۱۹ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس ، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را بر عهده دارد .

    راه‌آهن ناحیه زاگرس به‌دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر ، آبادان ، بندر امام‌ خمینی ، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد .

     




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با توجه‌ به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران - کربلا ، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم .

    |

    قطارهای مسافری به شکل ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه که حدود ۲۰ کیلومتر است اقدام به حمل رایگان مسافران می‌کنند همچنین در برگشت هم زائران امام حسین(ع) از نقطه صفر مرزی به خرمشهر به‌صورت ریلی جابه‌جا می‌شوند .

    |

    تاکنون حدود ۵۰ رام قطار در این مسیر عبور کرده است . با توجه‌ به اینکه مسیر نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی دارد و هنوز پروژه به‌صورت کامل رفع نقص نشده و به ظرفیت نهایی نرسیده، با رعایت مسائل ایمنی در حال بهره‌برداری است ؛ برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم فعلاً حداقل ۴ رام قطار تجاری ...

    |

    برای تسریع در زمان اتمام پروژه ، بخش‌های مختلف پروژه به‌ویژه مین‌روبی و احداث پل همزمان و به‌صورت موازی در حال انجام است و بحمدالله پروژه‌ای که بیش از ۴۰ سال بود که منتظر آغازش بودیم به صورت عملیاتی و واقعی آغاز شد و اکنون نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است .

    |

    شاخص بهره‌وری واگن باری حاصل تقسیم میزان حمل بار بر تعداد واگن باری آماده‌به‌کار است . آنچه بدیهی است ، صورت کسر یعنی میزان حمل بار نه فقط به تعداد واگن بلکه به عوامل مختلفی از جمله تعداد واگن ، تعداد و توان کشش لکوموتیو ، سرعت تخلیه و بارگیری واگن‌ها ، ظرفیت و ...

    |

    نظرات کاربران