در حال بارگذاری ...

تاکید مدیرعامل راه‌آهن بر اصلاح اساسی کل فرآیند حمل بار و سودآوری همه حلقه‌ها

اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه آهن بنا می نهیم که برای همه برد - برد است . از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای انضباط بخشی به فرآیند مالی حمل بارهای ریلی ، از پرداخت کامل مطالبات مالکین لکوموتیو از محل وصول مطالبات خبر داد و‌ تاکید کرد با روند اصلاحی پیش‌ رو ، تمامی حلقه های حمل بار از مالک بار تا خریدار بار منتفع خواهند شد .

نشست تخصصی سید میعاد صالحی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با مالکان لکوموتیو در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد .

سید میعاد صالحی در این نشست ۸ ساعته که تا حوالی نیمه شب طول کشید با اشاره به وعده‌ای که به مالکان لکوموتیو جهت پرداخت مطالبات معوق داده بود ، اظهار کرد : به لطف خدا وعده ای که در مهرماه به مالکین لکوموتیو دادیم را کاملا انجام دادیم و با انضباط بخشی به فرآیند مالی بین مالکین واگن و راه آهن تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : این آغاز اصلاح مسیر است که گام‌های اولیه آن انضباط مالی بوده است و گام های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و سایر حوزه‌های دیگر است . از ۳۰ هزار واگن باری در گردش ، حدود ۸ هزار واگن به‌صورت شیر ترمز بسته سیر می‌کردند که طی دو ماه،این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگنی با شیر بسته اعزام نمی‌شود .

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام‌ میدهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند گفت : اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه آهن بنا می نهیم که برای همه برد - برد است . از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است .

صالحی اظهار کرد : در آذرماه سه اقدام اصلاحی در راه‌آهن انجام شده است . ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته ، وصول مطالبات و اعزام قطار کامل ، از جمله اقدامات اصلاحی انجام شده هستند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار کامل قطاری است که تمام واگن‌هایش برای یک شرکت باشد ، ادامه داد : طبق قانون برنامه هفتم توسعه ، تا پایان سال دوم اجرای این قانون ، بایستی قطارها به‌صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار را انجام شده است و تمامی قطارها باید بصورت کامل سیر کنند .

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص ، اکنون تمامی بارنامه‌ها بصورت کاملا سیستمی انجام می‌شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری بروز شده نیز انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود .

صالحی با تاکید بر اینکه اصلاحات در راه‌آهن به صورت همه جانبه در حال اجرا است ، عنوان کرد : اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده شده، به درستی اجرا شود .

مدیرعامل راه‌آهن سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته تاکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه ای عملیاتی و اجرایی برای دو ماه آینده به جهت افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده ها می خواهیم به نحوی که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه ریزی مناسبی برای حمل بار داشته باشد .

سید میعاد صالحی افزود : با چنین برنامه‌ای ، انتظار صاحبان بار برآورده خواهد شد ، به طوری که از یکسو با پرداخت‌ به روز هزینه‌های جابه‌جایی بار به واگن‌داران ، امکان وصول مطالبات و پرداخت به مالکان لکوموتیو فراهم باشد و از سوی دیگر بارها منظم و به خوبی حمل شود . در رابطه با همه مسایل از جمله اصلاح تعرفه و دیگر مسایل مالکان لکوموتیو ، راه‌آهن آمادگی کامل دارد تا با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود ، نسبت به اصلاحات لازم اقدام کند .

مدیرعامل راه آهن با توضیح روند طی شده و مانع تراشی های صورت گرفته در خصوص پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : تاکنون به جای هفت خوان ، هفتاد خوان را پشت  سر گذاشتیم و امیدواریم با همکاری بهینه سازی در آینده نزدیک شاهد واریز وجوه باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس با ارائه تصویری شفاف از اصلاحات پیش روی صنعت ریلی گفت : با برگزاری جلسات فنی در خصوص سه مورد مشخص تصمیم می گیریم .

طرح جامع جانمایی دپوهای تعمیرات برای افزایش بهره وری لکوموتیو ها و کاهش زمان تعمیرات ، شرایط بهینه تشکیل قطار با در نظر گرفتن متغیر های مختلف به نحوی که مسیرهای خوب حمل بار به لکوموتیوهایی اختصاص یابد که بالاترین قابلیت اطمینان را دارند ، اصلاح نرخ تعرفه بر اساس پارامترها و متغیرهای موثر دستور کار جلسات بعدی راه آهن برای اصلاح حوزه حمل بار خواهد بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : بهترین راهکار تجربه شده در دنیا برای حل مشکل تردد از حومه شهرها به مراکز شهری ، استفاده از حمل و نقل ...

|

تصمیم راه‌آهن در این دوره ، استفاده از نظر نخبگان ، پیشکسوتان و تمامی مدیران از گذشته تا حال خواهد بود . رویکرد اصلی ما ، تعامل با ذینفعان و تکریم مشتریان حوزه ریلی خواهد بود ؛ چون موفقیت راه‌آهن در کنار موفقیت ذی‌نفعان رقم خواهد خورد .

|

بهترین راه این است که نمایندگان بخش خصوصی در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند و از نظرات انجمن‌های ریلی و ذی نفعان بهره گرفته شود تا بخش خصوصی بتواند حضور مستمری در بخش‌های مختلف داشته باشد .

|

به دنبال این هستیم که با مرور اقدامات معاونین شرکت ، بر اساس برنامه‌هایی که تبیین شده و چالش‌هایی که وجود دارد ، به دنبال راهکارهایی باشیم که چالش‌ها را کمتر کرده و با سرعت بیشتری به اهداف برنامه هفتم توسعه برسیم . همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و با همدلی و وفاق و تلاش مضاعف ، ...

|

به منظور تحقق این هدف ، مقرر شد از محل اعتبارات متمرکز راه آهن و تبصره ۱۸، تسهیلاتی به بخش خصوصی و نهادها تعلق گیرد تا آن‌ها بتوانند نسبت به افزایش تعداد واگن‌های مسافربری اقدام کنند .

|

نظرات کاربران