در حال بارگذاری ...

بررسی سوانح دریایی یک روند مستقل و غیردستوری است

صرف شناسایی عوامل بروز سوانح دریایی ، به کاهش حوادث نخواهد انجامید ، اجرای آموخته ها و یافته‌های پیشین و اِعمال دیدگا‌ه‌های مدیریتی و نظارتی در این مبحث ، بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد : برای پیشگیری و کاهش سوانح دریایی و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی در دریا ، لاجرم از شناسایی دقیق و همه جانبه دلایل بروز سانحه ‌های پیشین در بنادر و آب‌های تحت حاکمیت کشور هستیم .

نادر پسنده در همایش دست‌اندرکاران بررسی سوانح دریایی کشور ، اظهار کرد : در یک رویکرد علمی و مدیریتی ، سازمان بنادرودریانوردی به دنبال شناسایی عوامل و دلایل بروز یک سانحه دریایی و همچنین حذف دلایل وقوع آن سانحه دریایی ، در یک اقدام پیشگیرانه است .

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی با بیان اهمیت تحلیل و ارزیابی دلایل وقوع حوادث دریایی در پیشگیری از ایجاد سوانح مشابه در آینده ، اظهار کرد : صرف شناسایی عوامل بروز سوانح دریایی ، به کاهش حوادث نخواهد انجامید ، اجرای آموخته ها و یافته‌های پیشین و اِعمال دیدگا‌ه‌های مدیریتی و نظارتی در این مبحث ، بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

پسنده با اشاره به کارکرد همایش بررسی سوانح دریایی و گزارش کمیته‌های مربوطه در بنادر ، در طراحی قوانین و تصویب قوانین جدید در سطوح مختلف از هیات عامل این سازمان تا مجلس شورای اسلامی ، گفت : با تصویب این قوانین و دستورالعمل‌ها ، اجرای آن توسط همه ارگان‌های دریایی و فعالان در دریا ، الزامی است . عمده سوانح دریایی توسط لنج‌های تجاری صورت می‌گیرد که استاندارد ‌های کافی دریانوردی را ندارند .

وی یکی از چالش‌های جدی کشور در حوزه بررسی سوانح دریایی را کمبود نیروهای متخصص در بنادر تجاری برشمرد و افزود : بررسی سوانح دریایی یک روند مستقل و هزینه بر است که تابع هیچ دستوری نیست .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انجام ۱۰۹ عملیات جست‌وجو و نجات دریایی طی ۸ ماهه امسال ، ...

|

تبیین ضرورت برنامه ریزی برای مدیریت ریسک و معرفی نرم افزارهای ارزیابی ریسک آبراه های IALA همراستا با فرآیندها و استانداردهای سازمان جهانی دریانوردی از اهداف مهم سازمان بوده و نقش موثری در ارتقاء جایگاه بین المللی سازمان و افزایش ضریب ایمنی آبراه های کشور دارد .

|

تمامی شناورهایی که از شمال به جنوب خلیج فارس و بالعکس تردد می‌کنند ، باید از رأس‌المطاف عبور کنند و از آنجا که این جزیره زیرآبی بسیاری از دریانوردان خبره را غافلگیر کرده و به دام مرگ کشانده ، به محل اضطراب ناخدایان و به تعبیری "مثلث برمودا" و "دام مرگ" شهرت یافته است .

|

دستورالعمل جدید ، پس از آسیب شناسی برخی سوانح منجر به غرق شناورها در محدوده بنادر کشور و متناسب با مقتضیات زمان حاضر ، بازنگری و تهیه شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تخصصی مقابله با آلودگی های نفتی و شیمیایی با تأکید بر بررسی چالش ها در حین عملیات ، با حضور مدیران و کارشناسان امور ...

|

نظرات کاربران