در حال بارگذاری ...
  • دخل و تصرفی در صدور بارنامه نداریم / تکذیب توقف واگن در شبکه ریلی

    شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن با تکذیب توقف واگن‌های باری در شبکه ریلی ، گفت :‌ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد .

    عابدین هادی نژاد در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر توقف واگن‌های باری در شبکه ریلی با بیان اینکه هیچ واگنی در شبکه ریلی بابت صدور بارنامه متوقف نشده است ، اظهار کرد : وقتی شرکتی با وجود اطلاع رسانی های گسترده ، شارژ اعتبار خود را در سامانه صدور بارنامه انجام ندهد ، بصورت اتوماتیک و‌ مکانیزه ، بارنامه برای آنها صادر نمی شود .

    وی با بیان اینکه موضوع بسته شدن بارنامه صحت ندارد ، افزود :‌ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

    وی ادامه داد :‌ سامانه به صورت پیامکی از ۵ روز قبل از اتمام شارژ ، میزان اعتبار هر شرکت را به آنها اعلام می‌کند و هر شرکت به میزانی که سامانه را شارژ کرده باشد می تواند بارنامه صادر کند .

    مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن یادآور شد : اگر شرکتی دوره تنفس ۲ ماهه را درخواست کرده باشد در این دوره ۲ ماهه ، مطالباتی از آنها درخواست نمی شود ، اما پس از اتمام دو ماه ، باید شارژ سامانه صدور بارنامه را پرداخت کند .

    هادی‌نژاد با تاکید بر این‌که راه آهن همه‌گونه همکاری با شرکت های مالک واگن انجام می دهد تا این شرکت‌ها به بهترین نحو فعالیت خود را ادامه دهند ، گفت :‌ به شرکای تجاری خود این اجازه را داده ایم که اگر شرکتی بنا به دلایل مختلف ، اعتبار خود را در سامانه مکانیزه بارنامه شارژ نکرد و سامانه امکان صدور بارنامه جدید را به او نداد ، می تواند به سراغ دیگر شرکت های حمل و نقلی ریلی رفته و بین خود تفاهم نامه ای امضا کنند تا آن شرکت حمل کالا را انجام دهد . این تدبیر موجب شده که هیچ واگنی در شبکه متوقف نشود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

    |

    میزان صرفه جویی حمل‌ونقل ریلی به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در سال رسیده و همین امر توجه دولت و مجلس به توسعه راه آهن را بیش از پیش ضروری کرده است .

    |

    توسعه منطقه و اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس ، به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل ریلی ، نیازمند بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی و توان بخش خصوصی است تا روند پیشرفت پروژه‌ها شتاب گیرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست کمیسیون عالی گراف با تأکید بر ضرورت افزایش سهم ریل در حمل بار و مسافر ، توسعه ناوگان ریلی و ...

    |

    نظرات کاربران