درآمدهایی که برای ترانزیت بیان می شود ، غیر واقعی است
به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر از ۱ میلیارد دلار بوده است که اگر هزینه های غیر مستقیم را از این رقم کم بکنیم به ۳۰۰ میلیون دلار خواهیم رسید .
مطالب مرتبط
طبق برنامه ترانزیت در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب به ۴۰ میلیون تن دست خواهیم یافت که نیازمند تقویت زیرساخت های ریلی و تسهیل تردد در مبادی ورودی و خروجی است .
این دستاورد بزرگ ، با پشتیبانی بیدریغ وزارت راه و شهرسازی و تلاش شبانهروزی متخصصان و کارکنان راه آهن محقق شده و نویدبخش توسعهای پایدار و شکوفایی اقتصادی در شرق کشور است .
با عبور حدود یک میلیون و ۲۳۲ هزار تُن کالای ترانزیتی از طریق بالغ بر ۵۴ هزار و ۵۰۰ سفر از قلمرو کشورمان ، مجموع واردات ، صادرات و ترانزیت کالا در نخستین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی همراه بوده است .
شایسته است ، اولویتهای توسعه ترانزیت با همکاری میان اعضای این دبیرخانه ، پیگیری و مسائل مختلف بین بخشی نیز حل و فصل شوند .
افغانستان و پاکستان کریدورهای جدیدی به شمار میروند و بطور کلی از این محورها هر هفته حدود ۱۰ هزار تن بار از طریق ایران جابجا میشود . در انتخاب شرکت ها به دنبال این هستیم که شرکت های حمل و نقلی ریلی در این مرکز مستقر شوند .