آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر در محور ساوه - همدان
در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشههای مصوب اجرایی ، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد . علاوه بر احداث ابنیه فنی ، بر اساس برآورد انجام شده طول راههای احداثی شامل رمپ و لوپها نیز حدود یک و نیم کیلومتر است که پس از تکمیل اجرای زیرگذر عملیات اجرایی آن نیز انجام خواهد شد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی از آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه - همدان خبر داد .
مهرداد جهانی گفت : در راستای رفع یکی از مهمترین نقاط پرتصادف در جادههای شهرستان ساوه و به منظور افزایش سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی استان ، عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح سه راهی سد الغدیر ساوه در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه - همدان با جذب اعتباری افزون بر ۳۲۵ میلیارد ریال از منابع ملی شروع شد . ساخت این پروژه از مطالبات معوق مردم شهرستان ساوه بود که با پیگیریهای صورت گرفته در سطح استان و مصوبات سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به استان مرکزی در سال جاری ، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از سازمان راهداری کشور به این اداره کل ابلاغ شد و با انجام تشریفات مناقصه و تعیین پیمانکار ، در نهایت عملیات اجرایی آن در دی ماه سال جاری آغاز شد .
جهانی اعتبار تأمین شده برای اجرای این پروژه را ۳۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : بخشی از این پل در سنوات گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا شده و در حال حاضر قرار است یک زیرگذر با مشخصات فنی ۱۰ متر دهانه ، شش متر ارتفاع و ۳۲ متر طول عرشه با اجرای دال بتنی احداث شود .
وی با اشاره به اینکه اراده دولت در تکمیل طرحهای نیمه تمام بسیار جدی است خاطرنشان کرد : در دو سال اخیر ۶۳ طرح نیمهتمام در حوزه راههای استان مرکزی تکمیل و به بهرهبرداری رسیده که خود گواهی است بر همین اراده مصمم دولت در تکمیل طرحهای نیمه تمام و خدمت حداکثری به مردم .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی اظهار کرد : در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشههای مصوب اجرایی ، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد . علاوه بر احداث ابنیه فنی ، بر اساس برآورد انجام شده طول راههای احداثی شامل رمپ و لوپها نیز حدود یک و نیم کیلومتر است که پس از تکمیل اجرای زیرگذر عملیات اجرایی آن نیز انجام خواهد شد .
جهانی یادآور شد : طی یک ماه اخیر برای انسداد مسیر ، ایمنسازی محدوده کارگاه و آشکارسازی آن اقدامات مختلفی از جمله نصب روشنایی نقطهای ، نصب حفاظ بتنی ، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده ، ایمنسازی نقاط پرتگاهی و تعیین مسیر جایگزین (محور روستایی قشلاق) انجام شده است تا در مدت زمان اجرای پروژه، محدوده کارگاهی از ایمنی لازم برخوردار باشد .