در حال بارگذاری ...
  • ۶۵ کیلومتر از محور جهرم - لار - بندرعباس زیربار ترافیک رفته است

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بازدید از محور لار - بستک و لار - بندرعباس با حضور غلامرضا سقندلی مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، علی‌اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب و حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت .

    حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در بازدید از محور لار - بستک و لار - بندرعباس که با حضور غلامرضا سقندلی مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و علی‌اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب صورت گرفت ، اظهار داشت : طول محور لار - جهرم - بندرعباس ٣٨٤ کیلومتر است که با کمربندی لار حدود ۴۰۵ کیلومتر می‌شود . ۲۰۵ کیلومتر از این ۴۰۵ کیلومتر در حوزه لارستان ، ۵۳ کیلومتر در حوزه جهرم و مابقی نیز در حوزه هرمزگان است ؛ ۶۵ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته است و تقریبا ۱۴۰ کیلومتر از آن باقی مانده است . از این ٦٥ کیلومتر از زمان شروع طرح تا سال ١٤٠٠ صرفا ٣٢ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده بود و در دو سال اخیر نیز ٣٣ کیلومتر دیگر به اتمام رسیده است .

    در این مدت ، تقریبا تمام قطعات به پیمان رفته ، به جز دو سه قطعه که پیمان‌سپاری شده است ؛ فقط نیاز است که کمربندی به این طرح الحاق (اضافه) شود ، چون کمربندی شلوغ‌تر از سایر جاهاست و نیاز است که چهارخطه شود .

    حدود ۱۳ کیلومتر از محور لار - بستک ، تا امروز زیر ترافیک رفته است ، ۳ کیلومتر از آن در سال‌های گذشته و ۱۰ کیلومتر از آن هم آماده افتتاح است . حدود ۶۷ کیلومتر از این محور در حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان است که با زدن واریانت اینجا و تونل پاسخند ، ۱۰ ، ۱۲ کیلومتر از آن کاهش پیدا می‌کند و با اتفاقاتی هم که در بستک می‌افتد ۳۰ کیلومتر کاهشِ مسیر خواهیم داشت، یعنی مسیر فعلی به ٩٠ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد .

    مطالعات محور آبکنه انجام شده ، این محور مسیر را کوتاه می‌کند و یک پروژه توجیهی است و امیدواریم مجوز ماده ٢٣ آن اخذ شود .

    محور لار به سمت درز و سایبان ، زاهدمحمود و حاجی‌آباد هرمزگان و استان‌های شرقی کشور ، فاصله را نسبت به مسیرهای دیگر ١٠٠ کیلومتر کاهش می‌دهد ، اما مشخصات راه فرعی درجه دو دارد که باید به راه اصلی ارتقا پیدا کند .

    در مورد مسیر فدامی - چاه‌نهر ، با توجه به اینکه در حال حاضر راه روستایی را اجرا می‌کنیم ، ۱۵ کیلومتر از آن در حوزه ما قرار دارد که ۱۰ کیلومتر از آن اجرا شده است و فقط ۵ کیلومتر از آن باقی مانده است؛ ١٥ کیلومتر از این مسیر نیز در حوزه فارس است .

    محور حاجی‌آباد به لارستان کد راه کویری دارد و در حال کار شدن است ، اما نیاز به ارتقا دارد و باید بیشتر به آن توجه کرد . اگر این راه درست شود با توجه به اینکه در این مسیر تونل وجود ندارد ، تمام بارهای ترافیکی روی این مسیر می‌افتد ، چون گردنه ندارد و دشت است .

    ۱۹ کیلومتر از محور لار - بندرعباس سال‌ها رها شده بود ، الآن ۹ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته و برای ۱۰ کیلومتر دیگر پیمانکار گرفته‌ایم که به شدت کار می‌کند .

    محور خنج به کاریان ۴۰ کیلومتر است که با یکی از خیرین تفاهم‌نامه بسته‌ایم و و در حال کار است ، تقریبا ۳۰ درصد کار انجام شده است ، ۷۰ درصد آن باقی مانده ، برای آسفالت آن هم با سازمان راهداری تفاهم‌نامه بسته‌ایم ، ۵ کیلومتر از آن را آسفالت کرده‌ایم و زیر ترافیک رفته است .

    تونل شهدای خلیج فارس(بالنگستان) چند سال تعطیل شده بود ؛ محور لار - لامرد ردیف دارد ، ۴۲۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم و الآن به شدت کار می شود . همچنین در این محور برای تل تله های بیرم پیمانکار گرفته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است .

    در سفر اول رئیس جمهور به استان فارس ، مصوبات سفر برای کل حوزه لارستان حدودا ۱۵۰ میلیارد و در سفر دوم حدود سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است؛ این یعنی حدودا ۲۰ برابر افزایش داشته است .

    محور اوز - کهنه - شرفویه ۳۰ کیلومتر است که خیرین راهساز ٥٠ درصد آن را کار می کنند ، ۵، ۶ کیلومتر از آن هم آماده شده و الآن به دنبال ماده ۲۳ ملی هستند .




    مطالب مرتبط

    احداث ۳۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در این قانون تکلیف شده است که شامل هزار کیلومتر دوخطه کردن خطوط موجود و برقی کردن ، ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی برای اتصال به مبادی بار و مراکز صنعتی و تجاری و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید است و وظیفه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب ...

    |

    با برنامه‌ریزی دقیق ، مقرر است عملیات احداث سازه‌ها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : راه آهن چابهار - زاهدان با هدف اتصال تنها بندر اقیانوسی کشور و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه ...

    |

    این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که حدود ۶۰ کیلومتر مسیر را به شهرستان‌های شرق استان فارس و حتی استان‌هایِ شرقیِ کشور کوتاه می‌کند .

    |

    نظرات کاربران