در حال بارگذاری ...
  • در سال ۲۰۲۳ رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده است

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی اکبر صفایی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش ؛ وزیر راه و شهرسازی ، محمدرضا رضایی کوچی ؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد ، اظهار داشت : امروز شروع موثرتر بخش خصوصی در حوزه فعالیت های دریایی و بندری را شاهد خواهیم بود و جذب بسیار خوب سرمایه گذاری صورت گرفته که در راستای اهداف دولت مردمی است .

    وی افزود : بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

     

     

     

     

     
     
     
     
     




    مطالب مرتبط

    برای تحقق سهم ۳۰ درصدی بار ، نیازمند سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار هستیم که پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شود و مابقی از طریق تهاتر ، مولدسازی منابع عمومی و فاینانس خارجی تأمین شود .

    |

    کشور امروز با ناترازی انرژی روبه‌روست ؛ موضوعی که مردم را آزار می‌دهد . ایجاد شبکه ریلی می‌تواند حداقل ۷ برابر جاده صرفه‌جویی انرژی داشته باشد و همین امر انگیزه توجه به این بخش را افزایش می‌دهد . همچنین با توجه به آلایندگی هوا ناشی از خودروها ، توسعه شبکه ریلی می‌تواند ...

    |

    راه‌آهن اجرای این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها را برای تحقق اهدافی همچون اولویت‌بخشی به حمل‌ونقل ریلی ، افزایش سهم راه‌آهن در جابه‌جایی بار کشور ، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش تصادفات جاده‌ای ، افزایش مشارکت بخش غیردولتی ، توسعه ترانزیت ریلی کالا و حمایت از تولید ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، از آمادگی فرودگاه جهرم برای آغاز دوباره ...

    |

    در این سفر مذاکرات مهمی درباره راه‌اندازی مسیر ریلی از سرخس تا چشمه‌ثریّا و سپس اتصال آن به خطوط ریلی کشورهای همسایه برای رسیدن به اروپا انجام خواهد شد . این مسیر یکی از حلقه‌های کلیدی کریدور بین‌المللی چین – اروپا است .

    |

    نظرات کاربران