در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۱۸.۵ کیلومتر راه در استان همدان برای افتتاح در ایام دهه فجر

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان از ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه در این استان خبر داد و گفت : ۱۶۰ کیلومتر راه اصلی در استان در حال احداث است که ۱۸.۵ کیلومتر آن آماده افتتاح در ایام دهه فجر است .

    حبیب نادیان با اشاره به اینکه طول راه‌های استان همدان ۲.۱ درصد راه‌های کشور است ، خاطرنشان کرد : پنج کیلومتر از محور تویسرکان - کنگاور ، ۳.۵ کیلومتر از محور نهاوند - فیروزان ، ۵.۵ کیلومتر از محور کبودرآهنگ - شیرین‌سو ، سه کیلومتر از محور نهاوند - بروجرد و ۱.۵ کیلومتر از محور دهفول - برزول آماده افتتاح در ایام دهه فجر است .

    وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به ۱۰ طرح راه‌سازی این استان اعتبار قابل‌توجهی داده شد ، تصریح کرد : ۱۰۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر هیأت دولت به استان همدان به پروژه‌های راهسازی اختصاص یافت .

    نادیان با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار به ۱۰ پروژه ملی استان باید در طول سه سال به نتیجه برسد ، اظهار کرد : ۶۵۷ میلیارد تومان از این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص یابد که تاکنون ۳۰ درصد آن معادل ۱۹۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده و مابقی اعتبارات توسط راه و شهرسازی اختصاص می‌یابد .

    معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه جدید در برنامه وزات راه و شهرسازی نیست ، یادآور شد : تمام راه‌های خروجی استان همدان چهارخطه است و تمام شهرستان‌ها به صورت چهارخطه با مرکز استان ارتباط دارند . 

    وی با بیان اینکه استان همدان از نظر راه وضعیت مناسبی دارد ، افزود : همدان مرکز تبادل ترافیک در کشور است به طوریکه در ایام اربعین حداقل ۱۷ استان از راه‌های همدان عبور می‌کنند بنابراین نیاز به اعتبارات بیشری برای نگهداری راه‌ها لازم دارد .

    کریدور شمالی چیزی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

    نادیان با اشاره به تخصیص ۱۰۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان همدان ، خاطرنشان کرد : پروژه کریدور شمالی استان همدان به طول ۸۲ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن زیرترافیک رفته و ۳۵ کیلومتر در حال ساخت است .

    این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته به کریدور شمالی استان از محل سفر دولت به استان همدان ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است ، اظهار کرد : کریدور شمالی چیزی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد .

    معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه محور تاکستان - رزن ، بیان کرد : کل طول این مسیر ۳۱ کیلومتر است که ۲۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۹ کیلومتر کنارگذر رزن به صورت چهارخطه باقی مانده که از این میزان ۳.۵ کیلومتر تمام شده و ۵.۵ کیلومتر در حال کار است .

    نادیان با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این پروژه اختصاص یافته است ، تصریح کرد : پروژه تاکستان - رزن از سال ۸۸ آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد .

    پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور نهاوند - آورزمان - ملایر

    وی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور نهاوند - آورزمان - ملایر ، تأکید کرد : طول این محور ۴۲ کیلومتر بوده که هشت کیلومتر آن به اتمام رسیده و در حال حاضر  ۲۲ کیلومتر در حال ساخت است که از محل سفر دولت ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته در حالیکه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد .

    این مقام مسئول از تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه کبودراهنگ - قیدار خبر داد و گفت : کل این محور ۱۶۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در استان همدان قرار دارد و از این میزان ۱۲ کیلومتر در دست ساخت بوده و هفت کیلومتر آن باقی مانده است .

    نادیان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تویسرکان - سه‌راهی کنگاور ، بیان کرد : از محور۳۹ کیلومتری تویسرکان - سه‌راهی کنگاور ۳۳ کیلومتر در استان همدان قرار دارد که از این میزان ، ۲۱ کیلومتر به صورت چهارخطه در حال استفاده بوده ، ۱۰ کیلومتر در دست اجراست و تنها دو کیلومتر کار نشده است .

    معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد : محور نهاوند - سه‌راهی کنگاور به طول ۵۵ کیلومتر بوده که از این میزان، ۴۰ کیلومتر در استان همدان قرار دارد و تاکنون ۱۸ کیلومتر چهارخطه شده و ۳.۵ کیلومتر آماده افتتاح بوده و ۲۰ کیلومتر در حال اجراست که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور ملایر - اسلامشهر

    وی با بیان اینکه پروژه سامن - سه‌راهی بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر تقریباً به اتمام رسیده است ، تصریح کرد : در این پروژه ۱۴ کیلومتر چهارخطه شده و زیر عبور است و تنها دوربرگردان‌ها و زیرگذرها باقی مانده است .

    نادیان با اشاره به اینکه پروژه ملایر - اسلامشهر به طول ۳۵ کیلومتر بوده که ۱۴ کیلومتر توسط راهداری و مابقی توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود ، افزود : در این محور سه یا چهار نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که به علت محدودیت اعتبار تنها یک نقطه حادثه‌خیز در حال اصلاح است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد .

    وی با بیان اینکه زیرگذر بهاران از سال ۹۰ آغاز شده است ، گفت : این پروژه دارای ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی است که تنها دو کیلومتر آن باقی مانده که در حال انجام است و از محل اعتبارات سفر ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت .

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه ملایر - توره از قانون بودجه حذف شده است ، خاطرنشان کرد : از ۴۰ کیلومتر این پروژه شش کیلومتر باقی مانده است .

    نادیان با بیان اینکه محور همدان - گل‌تپه - علیصدر بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، اظهار کرد : برای فاز اول این پروژه از بلوار آیت‌الله نجفی تا روستای حسن قشلاق به طول ۳۳ کیلومتر قرارداد ۱۰۰۰ میلیاردی با پیمانکار بسته شده و از محل سفر دولت به استان نیز ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این پروژه داده شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از اجرای عملیات ارتقا رویه آسفالتی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده ای چناران گفت : در تیر ماه امسال دو تقاطع حسین آباد به تلکی و ماسی به ماسکانلو در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : در سه راهی خوزستان به سمت شلمزار که به عنوان جاده مرگ یاد می‌شد اتفاقات ...

    |

    شناسایی و انتخاب نقاط حادثه‌خیز بر مبنای سوابق سوانح جاده‌ای ، بررسی‌های کارشناسانه و جمع‌آوری ، بررسی و تحلیل داده‌های آماری طی یک بازه زمانی مشخص و بر اساس رویکردهای علمی روز دنیا انجام می‌شود .

    |

    این اقدام با نصب ۲ عدد تیر روشنایی سیمانی و ۳ عدد تیر فلزی با تمام اتصالات و کابل ها با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد .

    |

    نظرات کاربران