در حال بارگذاری ...
  • انتخاب کتاب تالیف شده در حوزه راه به‌ عنوان کتاب بین‌المللی برگزیده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته پژوهش و فناوری

    گفتنی است کتاب Automation and Computational Intelligence for Road Maintenance and Management: Advances and “Applications با عنوان «اتوماسیون و هوش محاسباتی برای نگهداری و مدیریت راه ، پیشرفت‌ها و کاربردها» توسط انتشارات بین‌المللی WILEY به چاپ رسیده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کتاب «اتوماسیون و هوش محاسباتی برای نگهداری و مدیریت راه ، پیشرفت‌ها و کاربردها» عنوان کتاب بین‌المللی برگزیده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته پژوهش و فناوری را کسب کرد .

    این کتاب توسط دکتر حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ، دکتر فریدون مقدس‌نژاد استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر امیر گندمی استاد تمام دانشگاه فناوری سیدنی تألیف شده است .

    گفتنی است کتاب Automation and Computational Intelligence for Road Maintenance and Management: Advances and “Applications با عنوان «اتوماسیون و هوش محاسباتی برای نگهداری و مدیریت راه ، پیشرفت‌ها و کاربردها» توسط انتشارات بین‌المللی WILEY به چاپ رسیده است .

    این کتاب خروجی و نتیجه آخرین تجربیات نویسندگان در زمینه خودکاری‌سازی و هوش محاسباتی در مدیریت راه‌ها به شمار می‌رود .

    بر اساس این گزارش این علم جدید ، حلقه اتصال مدیریت ، هوش مصنوعی ، پردازش تصویر و روش‌های بهینه‌سازی پیشرفته را در چارچوبی کاربردی و بر اساس آخرین تجربیات و یافته‌ها تعیین می‌کند .

    این کتاب را می‌توان محصولی بین رشته‌ای دانست که متشکل از علوم مختلف در رشته‌های مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی، مهندسی صنایع ، مهندسی برق و الکترونیک و دیگر رشته‌های مرتبط بین رشته‌ای مرتبط با فناوری بوده و توسط نویسندگان در ۱۰ فصل تألیف و نگارش شده است .

    پوشش موضوعات مربوط با اتوماسیون و ارزیابی بر اساس تفسیر تصویر و مرجعی برای مسائل واقعی روش‌های هوش مصنوعی، الگوریتم‌های جدید الهام گرفته از طبیعت ، حل مسائل واقعی و پیشرفته مدیریت راه‌ها و زیرساخت‌ها ، از مهمترین اهداف نگارش و تدوین کتاب است .

    بر مبنای این گزارش تکنیک‌های پردازش تصویر ، بینایی ماشین ، روش‌های هوش مصنوعی ، هوش محاسباتی ، ابهام و حل مسائل فازی با پیچیدگی بالا ، بهینه‌سازی بر اساس الگوریتم‌های الهام گرفته از طبیعت و استخراج دانش ، نمونه‌هایی از روش‌های جدید ارائه شده در این کتاب به شمار می‌روند .

    در حقیقت تألیف این کتاب را می‌توان نقشه راهی برای آشنایی با روش‌های جدید و نشان دادن برخی کاربردهای این روش‌ها در مدیریت روسازی راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی با محوریت "راه هوشمند" و "مدیریت هوشمند" دانست .

    گفتنی است استفاده از این روش‌ها به مدیریت روسازی راه‌ها ، مهندسی عمران و مدیریت زیرساخت‌ها محدود نشده و در زمینه‌های دیگری مانند مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک ، مکانیک ، مهندسی صنایع ، مهندسی کامپیوتر و نجوم کاربری و کاربرد دارد .




    مطالب مرتبط

    پایش شبکه راه ها فرصت های جدیدی برای توسعه مدل های پیش بینی ، برنامه ریزی بلند مدت و یکپارچه سازی با سایر سامانه های مدیتی مانند مدیریت پل ها ، تونل ها ، ایمنی و نقاط پرتصادف ایجاد نموده است . تدوام برداشت طی ۱۰ سال گذشته و توسعه سامانه PMS ، همپای کشورهای توسعه یافته ، موفقیتی ...

    |

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در فاز اجرایی برنامه پنج ساله طرح تحولی به نیمه راه رسیده‌ و نیمه دوم را با همکاری و هم‌افزایی نیروهای متخصص با کیفیت بیشتری سپری می‌کنیم . در سال ۱۴۰۲ رکورد برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شکسته ...

    |

    برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، تشکیل بانک اطلاعات آموزشگاه‌های شاغلین بخش ، مربیان و آزمونگران ، تولیدمحتواهای آموزشی و پیگیری ساماندهی و تجهیز فضای مختص امور آموزش از جمله این مأموریت‌ها برای ادارات کل راهداری استان‌ها است .

    |

    ایران در مسیر تبدیل به کانون منطقه‌ای آموزش های تخصصی کشورهای منطقه ، به‌ویژه اعضای اکو با همکاری اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای قرار دارد و در همین راستا برنامه‌های مختلفی از جمله امضای تفاهم نامه مشترک ، فعال‌سازی کمیته راهبری آموزش ، برگزاری رویداد های علمی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جهش تولیدات نوآورانه ، راهبرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور اثر گذاری مطلوب تر خدمات با مشارکت مردمی فناوران و ...

    |

    نظرات کاربران