در حال بارگذاری ...
  • تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ به سمت آفریقا

    جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش محموله‌هایی که مسیر خود را از دریای سرخ به سمت آفریقا تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

    حدود ۳۵ هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد می‌کنند و کالا‌ها را میان اروپا ، خاورمیانه و آسیا جابه‌جا می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد .

    شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد ، ارزش محموله‌هایی که شرکت‌های کشتیرانی مسیرشان را از دریای سرخ تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

    در حال حاضر ۵۷ کشتی کانتینری به جای عبور از دریای سرخ و کانال سوئز ، در مسیری طولانی جنوب آفریقا حرکت می‌کنند .

    «پائولو مونترون» ، معاون و رئیس بخش تجارت جهانی شرکت آلمانی ترابری و لجستیک کوهنه - ناگل گفت : «این تعداد بیشتر خواهد شد ، زیرا کشتی‌های بیشتری تغییر مسیر خواهند داد . کل ظرفیت کانتینر‌های این کشتی‌ها ۷۰۰ هزار واحد معادل ۲۰ پاست.»

    «آنتونلا تودور» ، مشاور ارشد MDS Transmodal گفت : ارزش این کانتینر‌ها تقریباً ۵۰ هزار دلار است که در مجموع ارزش محموله‌هایی که تغییر مسیر داده‌اند به بیش از ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

    وی افزود : با توجه به زمان‌بندی جدید ورود‌ها و نیاز‌های جدید ، مقامات بنادر انتظار تراکم و شلوغی دارند .

    مدیرعامل گروه حمل‌ونقل دانمارکی مِرِسک که مسیر کشتی‌های خود را به سوی آفریقا تغییر داده است ، انتظار دارد ۲ تا ۴ هفته تاخیر ایجاد شود .

    «وینسنت کلرک» گفت : اروپا بیشتر به سوئز وابسته است و تأخیر‌ها در این قاره بیشتر خواهد بود .

    یمنی‌ها از ۱۹ نوامبر حملات خود به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در حمایت از مردم غزه آغاز کرده‌اند .

    جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .




    مطالب مرتبط

    پیش‌بینی می‌شود آمریکای شمالی ، خاورمیانه و آسیا به ترتیب میزان رشد بالاتر از ۳.۶، ۳.۵ و ۳.۴ را تجربه کنند؛ اما آمریکای جنوبی با ۲.۶ درصد رشد صادرات کندتر و اروپا با ۱.۵ درصد نسبت به میانگین سالانه ۲.۶ درصدی نسبت به سایر کشور‌ها عقب می‌ماند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل و نقل کالا از کانال سوئز به دلیل اقدامات بازدارنده یمنی‌ها علیه رژیم صهیونسیتی به دو سوم کاهش یافته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با ایجاد نا‌امنی‌های دریای سرخ توسط حوثی‌ها ، زمان و هزینه حمل و نقل دریایی در دریای سرخ به شدت افزایش پیدا کرده است ، ...

    |

    دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود ، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت ، بهداشت ، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و ...

    |

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    نظرات کاربران