تغییر مسیر محمولههایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ به سمت آفریقا
جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که به مقصد سرزمینهای اشغالی حرکت میکنند ، ناامن است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش محمولههایی که مسیر خود را از دریای سرخ به سمت آفریقا تغییر دادهاند به ۳۵ میلیارد دلار میرسد .
حدود ۳۵ هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد میکنند و کالاها را میان اروپا ، خاورمیانه و آسیا جابهجا میکنند که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل میدهد .
شبکه سیانبیسی گزارش داد ، ارزش محمولههایی که شرکتهای کشتیرانی مسیرشان را از دریای سرخ تغییر دادهاند به ۳۵ میلیارد دلار میرسد .
در حال حاضر ۵۷ کشتی کانتینری به جای عبور از دریای سرخ و کانال سوئز ، در مسیری طولانی جنوب آفریقا حرکت میکنند .
«پائولو مونترون» ، معاون و رئیس بخش تجارت جهانی شرکت آلمانی ترابری و لجستیک کوهنه - ناگل گفت : «این تعداد بیشتر خواهد شد ، زیرا کشتیهای بیشتری تغییر مسیر خواهند داد . کل ظرفیت کانتینرهای این کشتیها ۷۰۰ هزار واحد معادل ۲۰ پاست.»
«آنتونلا تودور» ، مشاور ارشد MDS Transmodal گفت : ارزش این کانتینرها تقریباً ۵۰ هزار دلار است که در مجموع ارزش محمولههایی که تغییر مسیر دادهاند به بیش از ۳۵ میلیارد دلار میرسد .
وی افزود : با توجه به زمانبندی جدید ورودها و نیازهای جدید ، مقامات بنادر انتظار تراکم و شلوغی دارند .
مدیرعامل گروه حملونقل دانمارکی مِرِسک که مسیر کشتیهای خود را به سوی آفریقا تغییر داده است ، انتظار دارد ۲ تا ۴ هفته تاخیر ایجاد شود .
«وینسنت کلرک» گفت : اروپا بیشتر به سوئز وابسته است و تأخیرها در این قاره بیشتر خواهد بود .
یمنیها از ۱۹ نوامبر حملات خود به کشتیهای رژیم صهیونیستی و کشتیهای به مقصد سرزمینهای اشغالی را در حمایت از مردم غزه آغاز کردهاند .
جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهایی که به مقصد سرزمینهای اشغالی حرکت میکنند ، ناامن است .