در حال بارگذاری ...

تغییر مسیر محموله‌هایی به ارزش ۳۵ میلیارد دلار از دریای سرخ به سمت آفریقا

جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش محموله‌هایی که مسیر خود را از دریای سرخ به سمت آفریقا تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

حدود ۳۵ هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد می‌کنند و کالا‌ها را میان اروپا ، خاورمیانه و آسیا جابه‌جا می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد .

شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد ، ارزش محموله‌هایی که شرکت‌های کشتیرانی مسیرشان را از دریای سرخ تغییر داده‌اند به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

در حال حاضر ۵۷ کشتی کانتینری به جای عبور از دریای سرخ و کانال سوئز ، در مسیری طولانی جنوب آفریقا حرکت می‌کنند .

«پائولو مونترون» ، معاون و رئیس بخش تجارت جهانی شرکت آلمانی ترابری و لجستیک کوهنه - ناگل گفت : «این تعداد بیشتر خواهد شد ، زیرا کشتی‌های بیشتری تغییر مسیر خواهند داد . کل ظرفیت کانتینر‌های این کشتی‌ها ۷۰۰ هزار واحد معادل ۲۰ پاست.»

«آنتونلا تودور» ، مشاور ارشد MDS Transmodal گفت : ارزش این کانتینر‌ها تقریباً ۵۰ هزار دلار است که در مجموع ارزش محموله‌هایی که تغییر مسیر داده‌اند به بیش از ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد .

وی افزود : با توجه به زمان‌بندی جدید ورود‌ها و نیاز‌های جدید ، مقامات بنادر انتظار تراکم و شلوغی دارند .

مدیرعامل گروه حمل‌ونقل دانمارکی مِرِسک که مسیر کشتی‌های خود را به سوی آفریقا تغییر داده است ، انتظار دارد ۲ تا ۴ هفته تاخیر ایجاد شود .

«وینسنت کلرک» گفت : اروپا بیشتر به سوئز وابسته است و تأخیر‌ها در این قاره بیشتر خواهد بود .

یمنی‌ها از ۱۹ نوامبر حملات خود به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در حمایت از مردم غزه آغاز کرده‌اند .

جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .




مطالب مرتبط

پیش‌بینی می‌شود آمریکای شمالی ، خاورمیانه و آسیا به ترتیب میزان رشد بالاتر از ۳.۶، ۳.۵ و ۳.۴ را تجربه کنند؛ اما آمریکای جنوبی با ۲.۶ درصد رشد صادرات کندتر و اروپا با ۱.۵ درصد نسبت به میانگین سالانه ۲.۶ درصدی نسبت به سایر کشور‌ها عقب می‌ماند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل و نقل کالا از کانال سوئز به دلیل اقدامات بازدارنده یمنی‌ها علیه رژیم صهیونسیتی به دو سوم کاهش یافته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با ایجاد نا‌امنی‌های دریای سرخ توسط حوثی‌ها ، زمان و هزینه حمل و نقل دریایی در دریای سرخ به شدت افزایش پیدا کرده است ، ...

|

دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود ، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت ، بهداشت ، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و ...

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

نظرات کاربران