در حال بارگذاری ...
  • بررسی چگونگی برخورد با تخلفات حوزه حمل‌ و نقل با استفاده از سامانه‌های هوشمند

    وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت می‌توان ناوگان دارای بار اضافی را تشخیص داد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ جلسه هم‌اندیشی پیرامون چگونگی کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از سامانه‌های هوشمند ، با محوریت معاونت حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد .

    با توجه به صورت‌جلسه ابلاغی سازمان راهداری به معاونت حمل‌ونقل این اداره کل ، تشکیل مستمر جلسات در اجرای تبصره سه ماده ۱۴ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی با رویکرد کاهش تصادفات ، کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل‌ونقل که می‌تواند موجب بروز تصادفات شود ، در دستور کار قرار گرفته است .

    محمدرضا صدوقیان در این‌باره اظهار کرد : فلوچارت نهایی کشف و برخورد با تخلفات بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه توزین در حال حرکت (wim) ، چگونگی ثبت اطلاعات تصادفات در سامانه سوانح و تصادفات و نحوه تدقیق و نهایی نمودن اطلاعاتی که ثبت اولیه شده‌اند ، در جلسه‌ای که به منظور نحوه کشف و برخورد با تخلفات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از سامانه‌های هوشمند برگزار شده بود ، مطرح شد .

    رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ، افزود : دستگاه توزین در حال حرکت (wim) ، یکی از سیستم‌های هوشمند برای توزین ناوگان در حال حرکت است که دو دستگاه آن در جاده‌های استان یزد نصب گردیده است .

    صدوقیان یکی از علل استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت را جلوگیری از خطرات جاده‌ای عنوان و اذعان کرد : وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت می‌توان ناوگان دارای بار اضافی را تشخیص داد .

    این مسئول خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از دستگاه wim منجر به تسریع مراحل اعمال قانون و افزایش ضریب ایمنی عبور وسایل نقلیه سنگین می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    افزایش ایمنی تردد ، دید کافی در شب ، کنترل ترافیک ، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی از مزایای اجرای طرح خط کشی جاده‌ها است .

    |

    کل مبلغ قرارداد ۱۴/۵ میلیارد تومان و طول مسیر ۱۰ کیلومتر است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در جلسه هماهنگی رسیدگی به تخلفات رانندگی که با حضور جانشین فرماندهی پلیس‌راه و معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و رئیس ...

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود .

    |

    هم اینک با هماهنگی پلیس راه ، کار آشکارسازی تمام نقاط پرحادثه در استان انجام شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال‌اند .

    |

    نظرات کاربران