فرودگاه تبریز برای دومین بار پیاپی برترین فرودگاه کشور شد
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سالجاری ، عنوان نخست فرودگاههای برتر کشور را به خود اختصاص دهد. فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاههای برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بینالمللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، فرودگاههای تبریز ، اصفهان و مهرآباد را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبان ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد .
فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۲ درصدی در آبان ماه به عنوان فرودگاه برتر ، فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۱ درصدی بهعنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۱.۳ بهعنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند .
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مهرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای تبریز ، اصفهان و مهرآباد در مهرماه به ترتیب ۷۸.۳ ۷۵.۷ و ۷۱.۸ بوده است .
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سالجاری ، عنوان نخست فرودگاههای برتر کشور را به خود اختصاص دهد . فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاههای برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بینالمللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد .
در همین راستا ، فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت ۷۱.۲ چهارم شد ؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت ۷۱ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۰.۳ درصد، ششم شد .
فرودگاههای مشهد ، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت ۶۶.۲ ، ۶۵.۷ و ۵۹.۳ درصد در ردههای هفتم تا نهم قرار گرفتند .
این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاههای کشور در آبان ماه به ۶۹.۷ درصد رسید که این میزان نسبت به مهرماه ، ۰.۲ درصد افزایش نشان میدهد .
در آبان ماه ، ۲۷۷ هزار و ۲۶۱ بازخورد در درگاههای مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد ، ۱۵۴ هزار و ۲۲۵ نظر ، معادل ۵۵.۶ درصد کل آرا ، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاههای منتخب طرح بود . ۴۷ هزار و ۱۱ نفر معادل ۱۷ درصد رای دهندگان ، از خدمات فرودگاههای طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رضایت نسبی داشتند .
در آبان ۱۴۰۲ ، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصد ، مربوط به نمازخانهها گزارش شد .
در نظرسنجی از نمازخانهها ، ۳۳ هزار و ۴۶۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد ، ۲۰ هزار و ۵۶۹ نفر ، معادل ۶۱.۵ درصد کل شرکت کنندگان ، از خدمات ارائه شده در نمازخانههای فرودگاهی رضایت کامل داشتند .
جایگاه دوم خدمات برتر ، با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد به سرویسهای بهداشتی و امکانات جانبی ، مانند نمازخانهها تعلق گرفت و گروه اطلاعات پرواز، با میانگین شاخص رضایت ۷۲.۶ درصد سومین گروه در ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند .