در حال بارگذاری ...
  • فرودگاه تبریز برای دومین بار پیاپی برترین فرودگاه کشور شد

    فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سال‌جاری ، عنوان نخست فرودگاه‌های برتر کشور را به خود اختصاص دهد. فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، فرودگاه‌های تبریز ، اصفهان و مهرآباد را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبان ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد .

    فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۲ درصدی در آبان ماه به عنوان فرودگاه برتر ، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۱ درصدی به‌عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۱.۳ به‌عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند .

    گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مهرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های تبریز ، اصفهان و مهرآباد در مهرماه به ترتیب ۷۸.۳  ۷۵.۷ و ۷۱.۸ بوده است .

    فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سال‌جاری ، عنوان نخست فرودگاه‌های برتر کشور را به خود اختصاص دهد . فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد .

    در همین راستا ، فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت ۷۱.۲ چهارم شد ؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت ۷۱ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۰.۳  درصد، ششم شد .

    فرودگاه‌های مشهد ، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت ۶۶.۲ ، ۶۵.۷ و ۵۹.۳ درصد در رده‌های هفتم تا نهم قرار گرفتند .

    این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در آبان ماه به ۶۹.۷ درصد رسید که این میزان نسبت به مهرماه ، ۰.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

    در آبان ماه ، ۲۷۷ هزار و ۲۶۱ بازخورد در درگاه‌های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد ، ۱۵۴ هزار و ۲۲۵ نظر ، معادل ۵۵.۶ درصد کل آرا ، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه‌های منتخب طرح بود . ۴۷ هزار و ۱۱ نفر معادل ۱۷ درصد رای دهندگان ، از خدمات فرودگاه‌های طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رضایت نسبی داشتند .

    در آبان ۱۴۰۲ ، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه‌های کشور با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصد ، مربوط به نمازخانه‌ها گزارش شد .

    در نظرسنجی از نمازخانه‌ها ، ۳۳ هزار و ۴۶۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد ، ۲۰ هزار و ۵۶۹ نفر ، معادل ۶۱.۵ درصد کل شرکت کنندگان ، از خدمات ارائه شده در نمازخانه‌های فرودگاهی رضایت کامل داشتند .

    جایگاه دوم خدمات برتر ، با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد به سرویس‌های بهداشتی و امکانات جانبی ، مانند نمازخانه‌ها تعلق گرفت و گروه اطلاعات پرواز، با میانگین شاخص رضایت ۷۲.۶ درصد سومین گروه در ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بر ضرورت انجام نظرسنجی‌های مستمر در حوزه عملیات فرودگاهی تأکید کرد و اظهار داشت : ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون عملیات فرودگاهی با تاکید بر اینکه تسهیلات فرودگاهی سال‌ها مغفول مانده و نیازمند ساختاردهی و توجه ویژه است ، گفت ...

    |

    در رتبه‌بندی جدید فرودگاه‌ها ، فرودگاه مهرآباد با میانگین ۷۵.۵ درصد در جایگاه نخست قرار گرفته است . پس از آن ، فرودگاه تبریز با ثبت شاخص ۷۵.۳ درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داده و فرودگاه اصفهان با ۷۵ درصد در رتبه سوم ایستاده است .

    |

    حسب دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ، ارتقا سطح خدمات در فرودگاه‌های کشور به مردم عزیزمان در دستور کار جدی قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون ارائه خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور روند رو به رشدی را دارد .

    |

    با احداث این ترمینال ، مشکلات و کمبودهای بخش پروازهای داخلی به‌ویژه در ایام پرتقاضا مانند نوروز و سفرهای تابستانی نیز برطرف خواهد شد و در نهایت منجر به رضایتمندی مسافران و ارتقای سطح خدمات فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران