در حال بارگذاری ...
  • سرمایه گذار در پروژه احداث خط دوم مسیر ریلی سنگان - تربت حیدریه - جندق - بافق به تعهدات خود عمل نکرده

    اخذ مجوز ماده ۵۶ جهت استفاده از فاینانسور داخلی از بازارهای پولی و مالی ، تشکیل قطار برنامه‌ای ، تخصیص حداکثر ۳۰ درصد از بودجه منابع عمومی جهت مشارکت در ساخت پروژه و ارائه منابع از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تا ۱۰۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری به همراه سود سپرده های بانکی بلند مدت از دیگر تعهدات شرکت راه آهن در این تفاهم بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن گفت : علی‌رغم تفاهم نامه های امضا شده بین شرکت راه آهن و ایمیدرو برای احداث خط دوم مسیر سنگان - تربت حیدریه - جندق - بافق ، تاکنون طرف سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نکرده است .

    علی خسروی افزود : تفاهم نامه‌هایی در سال‌های ۱۳۹۷ و۱۳۹۹ بین شرکت راه آهن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به همراه شرکت‌های معدنی و فولادی امضا شد ، اما علی رغم تفاهم‌نامه‌های امضا شده طرف سرمایه‌گذار تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده است . طبق این تفاهم نامه ها مقرر شد خط دوم بافق - سنگان از محل تشکیل شرکت پروژه به نمایندگی کنسرسیوم شرکت‌های فولادی و معدنی احداث شود . شرکت راه آهن نیز در قبال انجام این سرمایه‌گذاری بزرگ ، قرار شد ۸۰ درصد از حق دسترسی زیرساخت حمل بار مازاد ایجاد شده نسبت به وضع موجود را به طرف سرمایه گذار تخصیص دهد .

    به گفته خسروی ، اخذ مجوز ماده ۵۶ جهت استفاده از فاینانسور داخلی از بازارهای پولی و مالی ، تشکیل قطار برنامه‌ای ، تخصیص حداکثر ۳۰ درصد از بودجه منابع عمومی جهت مشارکت در ساخت پروژه و ارائه منابع از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تا ۱۰۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری به همراه سود سپرده های بانکی بلند مدت از دیگر تعهدات شرکت راه آهن در این تفاهم بود .

    مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن با اشاره به تعهدات سرمایه گذاران طبق تفاهم نامه مذکور گفت : سرمایه گذاری و تامین منابع مالی احداث خط دوم مسیر سنگان - تربت حیدریه - جندق - بافق در چارچوب برنامه زمانبندی راه آهن و توافق سرمایه‌گذاران ، واگذاری مسئولیت حمل و نقل محمولات مجموعه‌های صنعتی و معدنی منطقه سنگان بر اساس برنامه زمان‌بندی تامین بار معدن و کارخانجات به راه آهن و تامین تجهیزات مکانیزه و امکانات مناسب بارگیری و تخلیه در مبادی و مقاصد بار بر اساس برنامه ابلاغی حمل بار معاونت بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه آهن از جمله تعهدات سرمایه‌گذاران در این تفاهم نامه بوده است .

    وی خاطرنشان کرد : جلسات متعددی از طرف مدیریت های وقت شرکت راه آهن با تبیین موضوع احداث این پروژه و منافع اقتصادی ، اجتماعی ، صرفه‌جویی سوخت و اشتغال زایی برای سرمایه گذاران به صورت جلسات با هلدینگ‌های معدنی و فولادی از جمله فولاد مبارکه برگزار شد اما علی رغم پیگیری‌های مداوم شرکت راه آهن ، پاسخ عدم اقتصادی بودن این طرح از طرف شرکت‌ها ارائه شد که با توجیهات غیر منطقی ، نسبت به انجام ندادن تکالیف خود اصرار دارند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل راه آهن زاگرس گفت : در مردادماه امسال ۳۲ هزار و ۴۱۶ مسافر در این پایانه ریلی جابه‌جا شدند .

    |

    به دنبال این هستیم که با مرور اقدامات معاونین شرکت ، بر اساس برنامه‌هایی که تبیین شده و چالش‌هایی که وجود دارد ، به دنبال راهکارهایی باشیم که چالش‌ها را کمتر کرده و با سرعت بیشتری به اهداف برنامه هفتم توسعه برسیم . همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و با همدلی و وفاق و تلاش مضاعف ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن گفت : کشور ما بینابین این دو قرار دارد و قطعا نیازمند تصمیمات جدی در مراجع بالاتر و اسناد بالادستی برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دهه پایانی ماه صفر ۴۰ رام قطار فوق‌العاده برای جابه‌جایی زائران بارگاه منور رضوی در مسیر مشهد و از مقاصد مختلف ریلی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید میعاد صالحی ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : در ۳۳ ماه دولت سیزدهم ، ۸۸۳ کیلومتر خط ریلی احداث و ...

    |

    نظرات کاربران