در حال بارگذاری ...
  • ۷ طرح ملی راهسازی در استان آذربایجان غربی در دست اجراست

    این طرح‌ها شامل ۲۱۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان می‌شود که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است . تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است . کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر طرح‌ها بوده که طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۳۰ پروژه راهسازی در قالب هفت طرح ملی در این استان در دست اجرا قرار دارد .

    سید محسن حمزه لو در دیدار با خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، غلامرضا خرمی مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور و سقندلی مشاور اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور ، با بیان اینکه  ۷ طرح ملی راهسازی در آذربایجان غربی در دست اجرا قرار دارد ، اظهار کرد : این هفت طرح در محورهای نقده – پیرانشهر – تمرچین ، میاندوآب – شاهین دژ – تکاب ، حیدرآباد – نقده – بناب – محمدیار ، پیرانشهر – سردشت ، سلماس – صوفیان و ایواوغلی – گیت منطقه آزاد ماکو و کریدور بزرگراهی غرب در حال اجرا هستند .

    وی بیان کرد : این طرح‌ها شامل ۲۱۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان می‌شود که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است . تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است . کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر طرح‌ها بوده که طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است .

    وی افزود : تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ، به اتمام رسیده و زیربارترافیک رفته است . تامین اعتبارات و قیر لازم جهت اتمام طرح‌های راهسازی در راستای آماده‌سازی مسیرها در اولویت راه و شهرسازی است .

    حمزه لو ادامه داد : موقعیت جغرافیایی و محدودیت فصل کاری در این استان لزوم توجه بیش از پیش را می‌طلبد تا طرح‌های راهسازی در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود .




    مطالب مرتبط

    استان کردستان یکی از پنج استان واقع در کریدور بزرگراهی غرب کشور است که ۳۲۵ کیلومتر از این محور به عنوان بخشی عمده از محور میاندوآب – کرمانشاه از استان عبور می‌کند . تاکنون حدود ۱۷۵ کیلومتر از این محور با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    آزادراه ارومیه – تبریز گذرگاه طلایی تجارت استان است و این محور نقش ویژه‌ای در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارد این طرح در مدت سه سال اجرا خواهد شد زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند .

    |

    با توجه به موقعیت مکانی و مزایای رقابتی منطقه به ویژه در تجارت با کشورهای همسایه ، توسعه این آزادراه عاملی تعیین کننده در کاهش ریسک سرمایه گذاری خواهد بود .

    |

    نظرات کاربران