در حال بارگذاری ...
  • ۳۰ طرح راهسازی در استان مرکزی در حال اجراست

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : ۳۰ طرح راهسازی با اعتباری باغ بر ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است .

    اصغر حمزه‌لویی گفت : اکنون ۳۰ طرح راهسازی با اعتباری باغ بر ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است و ۳۲۴ کیلومتر راه و باند دوم نیز در دست ساخت است . در طرح فاز دوم که شامل طرح الیگودرز و شازند است قراردداد منعقد شده که ۴۰ کیلومتر آن در محدود استان مرکزی واقع شده و پارسال ۱۰ کیلومتر از مسیر ازنا به شازند بهره‌برداری و موجب شد تا یک نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شود .

    وی بیان کرد : در نیمه اول سال گذشته ۳۲ نفر در محور بروجرد به استان کشته شدند که در نیمه دوم سال تلفات همین مسیر به چهار نفر رسید و اکنون از این جاده ۱۰ کیلومتر باقیمانده که امید است اواخر آذرماه امسال بهره‌برداری آزمایشی شود . اکنون بار ترافیکی آزادراه اراک به خرم آباد به جنوب کشور برروی جاده ۲ طرفه است و شرایط سختی در این جاده حاکم است که با تمام قدرت پیمانکار در حال فعالیت است .

    حمزه لویی افزود : اصلاح جاده دلیجان به خمین و الیگودرز و شازند که در یک طرح قرار دارند ۲۰ هزار میلیارد ریال با پیمانکار قرارداد بسته شده است و امسال ۷۰ کیلومتر از ۱۰۸ کیلومتر مسیر دلیجان به خمین انجام شد .

    وی درباره بخش راه‌های استان نیز گفت : این بخش یکی از مهمترین حوزه‌های کاری است که از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ۱۰ طرح ملی احداث راه به طول کل ۱۰۱۳ کیلومتر جهت اجرا به اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی واگذار شده است، که ۸ طرح از وزارت راه و شهرسازی به طول ۶۱۳ کیلومتر و ۲ طرح از شرکت ساخت و توسعه به طول ۴۰۰ کیلومتر است .

    |

    برای احداث این محور به میزان ۹۴ هزار مترمکعب خاک برداری ، ۱۲۹ هزار متر مکعب خاک ریزی ، ۳۴ هزار متر مکعب زیر اساس ، ۱۲.۵ هزار متر مکعب اساس ، ۲۱ هزار تن آسفالت و حدود ۱۳ هزار تن بتن ریزی انجام شده است . همچنین در این قطعه تعداد ۲۳ دستگاه آبرو به ابعاد مختلف تعبیه شده است .

    |

    قطعه یک جاده گچساران - باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد . بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یک هزارو ۹۱۰ میلیارد ریال در دست ساخت است .

    |

    مبلغ پیمان این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۶۰ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از باند دوم جیرفت به سمت میانچیل با ...

    |

    نظرات کاربران