در حال بارگذاری ...
  • سیاست‌های کلی توسعه دریامحور نقشه راه و موتور محرک اقتصاد کشور

    تمامی دستگاه های ذیربط باید توسط یک مدیریت واحد برای تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند در غیر اینصورت ماحصلی جز تناقض و تعارض منافع در اقتصاد دریا به دنبال نخواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را نقشه راه و موتور محرک اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت : این سند بالادستی می‌تواند مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه اقتصاد دریا را برطرف کند .

    مسعود پل‌مه در مورد ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور ، اظهار داشت : ابلاغ این سند راهبردی می تواند بسیاری از مشکلات و خلاءهای موجود در حوزه دریا که موانع اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند را برطرف کند .

    اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور ؛ نیازمند تدوین آیین نامه و بخشنامه اجرایی و عملیاتی

    وی افزود : سیاست های کلی توسعه دریامحور یک سند بالادستی و کلان است تحقق آن نیازمند تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی و عملیاتی است .

    دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه دولت باید نگاه راهبردی برای تدوین آیین نامه ها به منظور تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور داشته باشد ، عنوان کرد : قطعا آیین نامه های تدوین شده باید همسو با سیاست های ابلاغی کلی توسعه دریامحور به عنوان سند بالادستی باشد و در این صورت شاهد نتایج مطلوب در توسعه دریامحور و اقتصاد کشور ، خواهیم بود .

    تمامی دستگاه‌های بر اساس یک برنامه مشخص عمل کنند

    پل‌مه با اشاره به اینکه توسعه دریامحور موتور محرک اقتصاد کشور است ، اظهار داشت : برای دستیابی به این هدف ، نیازمند مدیریت و فرماندهی واحد در حوزه دریا هستیم که از صدر تا ذیل دستگاه های مرتبط بر اساس یک برنامه مشخص ، عمل کنند .

    فعالیت جزیره ای و مستقل ارگان های مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم

    وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد فعالیت جزیره ای و مستقل ارگانهای مختلف در حوزه توسعه دریامحور باشیم و هیچ دستگاهی نباید خود محور عمل کند ، گفت : تمامی دستگاه های ذیربط باید توسط یک مدیریت واحد برای تحقق حداکثری سیاست های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند در غیر اینصورت ماحصلی جز تناقض و تعارض منافع در اقتصاد دریا به دنبال نخواهد داشت .

    دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور یک بسته جامع در شقوق مختلف حمل و نقل است ، گفت : باید با هم افزایی بین دستگاه های مختلف شاهد اجرای و ارتباط تمامی بندهای ۹ گانه سیاست های کلی توسعه دریامحور باشیم .

    سیاست‌های ابلاغی یک سند کامل و جامع است

    پل‌مه با تاکید بر اینکه سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری یک سند کامل و جامع است و اجرای آن مبتنی بر آیین نامه های اجرایی است ، خاطرنشان کرد : نباید به صورت تشریفاتی و شعارگونه در راستای اجرای این سیاست های ابلاغی عمل کرد و باید با برنامه ریزی هدفمند که مشمول زمان و به دست فراموشی سپرده نشود ، فعالیت ها را پیش برد .




    مطالب مرتبط

    در مسیر توسعه دریامحور ، ظرفیت‌های جدیدی برای کشور فراهم خواهد شد تا بتوانیم از نعمت ارزشمند موقعیت جغرافیایی ایران با بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌مند شویم . این موقعیت ، ایران را در اتصال کشورهای حوزه CIS و مسیر کریدور شمال–جنوب به جایگاهی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود پل‌مه دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران ، با اشاره به تلاش‌های بیش از ۱۲ ساله انجمن برای رفع محدودیت‌های اعمال ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نهمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل روز بیستم آبان ۱۴۰۴ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه به استان‌های گلستان و مازندران ، از بنادر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در استان گلستان را ...

    |

    نظرات کاربران