اجرای ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال جاری تاکنون
تلاش میکنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده یا به بهرهبرداری رسیده است ، افزود : تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر میرسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است .
عباس خطیبی اظهار کرد : بر اساس تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده برای سال جاری ۴ پروژه در برنامه احداث قرار دارد که ۲ پروژه تا کنون به بهرهبرداری رسیده است . با توجه به پیچیدگیهایی که پروژههای ریلی دارند، همه تخصصها از جمله مهندسی عمران ، نقشه برداری و ... در این حوزه دخیل است .
وی با بیان اینکه بهرهبرداری از راهآهن همدان _ سنندج ، بیست و سومین مرکز استان را به شبکه ریلی متصل میکند ، افزود : این پروژه علاوه بر تسهیل حمل و جابهجایی بار موجب رونق توسعه و صنعت در آن منطقه و استان میشود .
خطیبی در ادامه از تفاهم با برخی از صنایع برای توسعه مسیرهای ریلی خبر داد و گفت : تلاش میکنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .
خطیبی درباره احجام عملیات اجرایی گفت : ۱۷ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و ۲۶۰ میلیون متر مکعب عملیات بتنریزی در راه آهن همدان _ سنندج انجام شده است .
وی استفاده از ۲۳ هزار تن ریل ملی در این پروژه را نشاندهنده خودکفایی در صنعت ریلی دانست و گفت : ۱۰۸ دستگاه سوزن در این پروژه استفاده شده است ، ۴ سال قبل این سوزنها وارداتی بودند اما امروز تمامی آنها تولید داخل است که دستاورد بزرگی محسوب میشود .
خطیبی با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون به افتتاح و بهرهبرداری رسیده است ، افزود : تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر میرسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است .