در حال بارگذاری ...

اجرای ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال جاری تاکنون

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده یا به بهره‌برداری رسیده است ، افزود : تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر می‌رسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است .

عباس خطیبی اظهار کرد : بر اساس تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده برای سال جاری ۴ پروژه در برنامه احداث قرار دارد که ۲ پروژه تا کنون به بهره‌برداری رسیده است . با توجه به پیچیدگی‌هایی که پروژه‌های ریلی دارند، همه تخصص‌ها از جمله مهندسی عمران ، نقشه برداری و ... در این حوزه دخیل است .

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از راه‌آهن همدان _ سنندج ، بیست و سومین مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند ، افزود : این پروژه علاوه بر تسهیل حمل و جابه‌جایی بار موجب رونق توسعه و صنعت در آن منطقه و استان می‌شود .

خطیبی در ادامه از تفاهم با برخی از صنایع برای توسعه مسیرهای ریلی خبر داد و گفت : تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

خطیبی درباره احجام عملیات اجرایی گفت : ۱۷ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و ۲۶۰ میلیون متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در راه آهن همدان _ سنندج انجام شده است .

وی استفاده از ۲۳ هزار تن ریل ملی در این پروژه را نشان‌دهنده خودکفایی در صنعت ریلی دانست و گفت : ۱۰۸ دستگاه سوزن در این پروژه استفاده‌ شده است ، ۴ سال قبل این سوزن‌ها وارداتی بودند اما امروز تمامی آن‌ها تولید داخل است که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود .

خطیبی با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است ، افزود : تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر می‌رسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است .




مطالب مرتبط

با برنامه‌ریزی دقیق ، مقرر است عملیات احداث سازه‌ها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

|

تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان می‌برد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : راه آهن چابهار - زاهدان با هدف اتصال تنها بندر اقیانوسی کشور و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار - زاهدان خبر ...

|

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات زیرساختی کشور به‌ویژه در بخش ریلی به وجود آوردن ، احیا و تسهیل مسیر در کریدور شمال - جنوب است ؛ چرا که بخش قابل‌توجهی از مسیر کریدور شمال - جنوب از کشور ما عبور می‌کند .

|

نظرات کاربران