در حال بارگذاری ...

اعزام قطار باری با طولانی‌ترین بُعد مسافت برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن شرق

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه‌آهن شرق از اعزام قطار باری برای اولین بار ، با طولانی‌ترین بُعد مسافت و بیشترین تن کیلومتر مبدأ – مقصدی خبر داد .

علی حکامی قاسمی گفت : حمل اولین محموله گندله آهن از ایستگاه خواف در اداره کل راه‌آهن شرق به مقصد بندر امام خمینی(ره) در راه‌آهن جنوب انجام شد . با پیگیری‌های انجام‌شده و در راستای تحقق جایگاه واقعی حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و ارتقاء سهم بازار منطقه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های ریلی ، اولین محموله گندله آهن با استفاده از ۴۱ واگن ، از ایستگاه خواف بارگیری و به مقصد بندر امام خمینی (ره) حمل شد .

وی در ادامه افزود : این قطار باری به وزن ۳ هزار و ۲۸۰ تُن از ایستگاه خواف در راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی (ره) برای سیر مسافت ۲ هزار و ۲۱ کیلومتر اعزام شد . برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن شرق ، برای یک قطار باری در این مسافت طولانی و تُن کیلومتر مبدأ - مقصدی بالا ، بارنامه صادر شده که نشان از تلاش و کوشش کارکنان راه آهن شرق و تعامل سازنده با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در جهت ایفای نقش اثرگذار در ارتقاء زنجیره تولید ملی دارد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تا دو ماه آینده ، ۷۰ هزار تُن گندله آهن توسط راه‌آهن شرق به بندر امام خمینی (ره) بارگیری و حمل خواهد شد و در صورت حصول نتایج مورد انتظار، امکان حمل ریلی بخش‌های بعدی محموله و ارتقا میزان بار حمل شده نیز وجود دارد .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نمایندگان شش کشور ایران ، چین ، قزاقستان ، ازبکستان ، ترکمنستان و ترکیه ، توافقنامه‌ای برای توسعه ترانزیت ریلی محمولات از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با انتشار گزارشی درباره توقف قطار تهران – بندرعباس در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۴، ضمن عذرخواهی ...

|

این قطار سفر خود را از ۹۰۰ کیلومتری شمال مسکو آغاز کرده و با عبور از کشورهای روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان ، از مرز «اینچه‌برون» وارد ایران شده و در مدت ۱۲ روز به بندر خشک آپرین رسیده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن کشور از اداره کل راه‌آهن شرق کشور تصریح کرد : ایمنی تنها یک شعار نیست ، بلکه رویکردی پایدار ...

|

تمامی تلاش‌های راه‌آهن شرق در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده و برنامه ابلاغی برای این اداره کل و شبکه ریلی کشور در سال ۱۴۰۴ است که مورد تأکید مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قطعاً با همت همکاران ، روند افزایشی تناژ بارگیری ادامه خواهد یافت .

|

نظرات کاربران