توان بالای مهندسی شرکت فرودگاهها در بهسازی باند
باند ۲۹ چپ فرودگاه بینالمللی فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین زیرساخت عملیات هوانوردی کشور با میانگین ۳۵۰ عملیات پروازی در روز ، با هزینهای معادل ۷۵۰۰ میلیارد ریال ، ظرف مدت ۱۶ ماه به بهرهبرداری رسید .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه بهسازی روسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بینالمللی مهرآباد به عنوان طرح برتر و نوآورانه در پانزدهمین دوره همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین آلات شناخته شد .
در این همایش پروژه بهسازی سطوح پروازی و اجرای سیستم زهکشی روسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان طرح برتر و نوآورانه توسط محمدجواد عیسی پور نماینده اداره کل عمران و توسعه فرودگاهها ارائه شد .
باند ۲۹ چپ فرودگاه بینالمللی فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین زیرساخت عملیات هوانوردی کشور با میانگین ۳۵۰ عملیات پروازی در روز ، با هزینهای معادل ۷۵۰۰ میلیارد ریال ، ظرف مدت ۱۶ ماه به بهرهبرداری رسید .
در این پروژه ضمن رعایت کلیه الزامات مقررات سازمان هواپیمایی کشوری و بکارگیری اسناد FAA در تمامی مراحل طراحی و مطالعات عواملی مانند افزایش رده عملکردی قیر (PG) در لایههای آسفالتی ، استفاده از لایه اساس قیری نفوذپذیر و زهکشهای میانی در جسم میانی باند پرواز (توصیه FAA) جهت ساماندهی وضعیت زهکشی ناشی از وجود یک لایه بتنی در عمق روسازی و محبوس ماندن آب روی آن و نیز ایجاد لایه تثبیتی مقاوم در مقابل رشد و انعکاس ترکها ، این پروژه را به عنوان طرح برتر و نوآورانه از سایر طرحها متمایز ساخت .
این پروژه با توجه به عملیاتی نگهداشتن فرودگاه مهرآباد در شرایط سخت سرویسدهی به دلیل عملیات اجرایی باند ۲۹ چپ اهمیتی دو چندان دارد .
در این همایش از کاپیتان نخجوانی ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاهها ، با اهدای لوح تقدیر طرح برتر و نوآورانه از طرف فریدون مقدسنژاد ، رییس کمیته علمی همایش ، تجلیل شد .