در حال بارگذاری ...

افتتاح بخشی از محور سنگان - تربت‌ حیدریه

این محور ظرفیت عبور و مرور ۲۰ هزار وسیله نقلیه در روز را دارد و با توجه به توسعه معادن و واحدهای صنعتی در این محدوده ترافیک آن در افق بیست ساله به بیش از ۴۰ هزار وسیله نقلیه در روز می رسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق گفت : با هدف افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در یکی از پرترددترین محورهای استان خراسان‌رضوی ، بخشی از محور سنگان - تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید .

محمد دانشفر گفت : این محور به طول ۱۵۰ کیلومتر یکی از محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی در ۱۰ قطعه اجرایی است که تکمیل شدن آن موجب افزایش چشمگیر ظرفیت عبور وسایل نقلیه و رفع گلوگاه‌های ترافیکی مسیر است .

وی افتتاح بخشی از قطعه ۱ محور سنگان - تربیت حیدریه را موجب ساماندهی ترافیک محدوده ورودی معدن سنگان به سه راهی نشقیان دانست و افزود : این محور ظرفیت عبور و مرور ۲۰ هزار وسیله نقلیه در روز را دارد و با توجه به توسعه معادن و واحدهای صنعتی در این محدوده ترافیک آن در افق بیست ساله به بیش از ۴۰ هزار وسیله نقلیه در روز می رسد .

دانشفر طول قطعه یک را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد : در حال حاضر ۶.۵ کیلومتر از این بخش در محدوده شمال‌شهر برآباد به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز محور با در نظر گرفتن مباحث ایمنی و رعایت آیین‌نامه و استانداردهای مربوط به بهره‌برداری رسید .

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال‌شرق با تاکید بر وجود معادن و شهرک‌های صنعتی در این محور تحلیل کرد : افتتاح این بخش از مسیر موجب کاهش ترافیک داخل شهر برآباد است و با توجه به افزایش سرعت طرح جدید نسبت به جاده موجود ، زمان سفر و مصرف سوخت نیز کاهش می یابد .




مطالب مرتبط

با برنامه‌ریزی دقیق ، مقرر است عملیات احداث سازه‌ها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد .

|

تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان می‌برد .

|

در این جلسه ، جزء ۸ بند ب ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم که به تدوین آیین‌نامه سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن کشور با اولویت حمل بار معدنی می‌پردازد و همچنین جزء ۲ بند ث ماده ۵۷ که مرتبط با صدور مجوز واردات کشنده‌های ریلی است ، مورد بررسی و تدوین قرار گرفتند .

|

با گذشت حدود ۲۰ سال از انتشار این آیین نامه ، با در نظر گرفتن تجربیات در صنعت حمل و نقل و توسعه در کمیت و کیفیت خطوط ریلی کشور ، با بهره مندی از دانش روز و با هدف بهینه سازی طراحی وبالتبع ساخت خطوط ریلی کشور این آیین نامه به روزرسانی و منتشر شد .

|

حجم عملیات خاکی و روسازی این پروژه ۱۳۸ هزار مترمکعب بوده که با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در طول ۲ سال ساخته شده است . با ساخت این پروژه قطعه یک بزرگراه زاهدان – خاش به طول ۲۰ کیلومتر به طور کامل به اتمام رسید .

|

نظرات کاربران