در حال بارگذاری ...
  • انتخاب پل سارای در راه آهن میانه - اردبیل به عنوان سازه برتر بتنی در کنفرانس ملی بتن

    تیم کنترل کیفی خاص بتن پل سارای علاوه بر تولید بتن با مقاومت بالا و به دست آوردن مقاومت سریع متناسب با شیوه اجرا با شناسایی و اعلام پتانسیل واکنش قلیایی بالای مصالح مورد استفاده از بستر رود قزل اوزن نقش کلیدی در اصلاح موضوع و چاره اندیشی مناسب در بتن‌های مورد مصرف در این پل و کل محور میانه - اردبیل ایفا کردند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی بتن و یکمین همایش روز بتن در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت : پل سارای در راه‌آهن میانه - اردبیل با رای هیات داوران به عنوان پروژه بتنی برتر سال انتخاب شد .

    عباس خطیبی گفت : هیات داوران پانزدهمین کنفرانس ملی بتن ، پل سارای در مسیر ریلی میانه - اردبیل را به عنوان پل بتنی برتر کشور در سال ۱۴۰۲ انتخاب کرد .

    وی در خصوص ویژگی‌های پل سارای توضیح داد : این پل در صعب العبورترین مناطق کوهستانی راه‌آهن میانه - اردبیل واقع شده است و یکی از پرچالش‌ترین ابنیه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود . این پل از نظر ابعاد ، دهانه بندی ، شرایط خاستگاه از لحاظ توپوگرافی و ژئولوژی ، شیوه ساخت عرشه و رعایت اصول زیبایی شناختی سازه‌ای خاص به حساب می‌آید .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها از اهتمام ویژه در ارتقای کیفیت بتن این سازه خبر داد و بیان کرد : تیم کنترل کیفی خاص بتن پل سارای علاوه بر تولید بتن با مقاومت بالا و به دست آوردن مقاومت سریع متناسب با شیوه اجرا با شناسایی و اعلام پتانسیل واکنش قلیایی بالای مصالح مورد استفاده از بستر رود قزل اوزن نقش کلیدی در اصلاح موضوع و چاره اندیشی مناسب در بتن‌های مورد مصرف در این پل و کل محور میانه - اردبیل ایفا کردند .

    خطیبی طراحی عرشه پل با صندوقه‌های بتنی پیش تنیده را از نقاط قوت این پل دانست و گفت : اجرای روش طره متعادل با استفاده از قالب‌های شاریو به صورت درجا در ارتفاع از ویژگی‌های عرشه این پل محسوب می‌شود .

    وی در تحلیل سایر ویژگی‌های این پل اظهار کرد: این پل به طول ۵۵۶ متر با ۹ پایه با ارتفاع متغیر تا ۵۳ متر و ۱۰ دهانه با طول متغیر تا ۹۵ متر احداث شده است و با توجه به قوس افقی پل در پلان، ارتفاع صندوقه‌های بتنی آن از ۷ متر بر روی پایه تا ۴ متر در وسط دهانه متغیر است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها تکیه بر توان و تخصص داخلی در ساخت این پل را نقطه عطفی در روش‌های ابداعی ساخت پل‌ها در راهسازی اعلام کرد و افزود : دو دستگاه تجهیزات قالب شاریو با ظرفیت ۲۵۰ تن برای اولین بار در کشور توسط مهندسان ایرانی با روش مهندسی معکوس از روی نمونه‌های اروپایی ساخته شد و این اقدام سرآغازی برای بومی‌سازی این فناوری برای سایر پروژه‌های راهسازی در کشور شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی راه‌آهن چابهار - زاهدان خبر ...

    |

    در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند . در مناسبات بین‌المللی کریدورهایی برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی تعریف شده است که می‌تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد .

    |

    یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات زیرساختی کشور به‌ویژه در بخش ریلی به وجود آوردن ، احیا و تسهیل مسیر در کریدور شمال - جنوب است ؛ چرا که بخش قابل‌توجهی از مسیر کریدور شمال - جنوب از کشور ما عبور می‌کند .

    |

    به منظور اجرای طرح اتصال شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری ۱۳ هزار تن ریل ملی در راستای حمایت از تولید داخل از ذوب آهن اصفهان خریداری شده است که قرارداد آن اسفندماه سال گذشته بین این مجتمع عظیم صنعتی و هلدینگ پترو پالایش اصفهان منعقد شد و مقدمات لازم برای انتخاب پیمانکار این طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان - خاش با راه آهن در چند روز ...

    |

    نظرات کاربران