آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ اتصال جهرم به شبکه ریلی
با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی ، اتصال جهرم به شبکه راه آهن کشور موجب سهولت دسترسی به کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در این منطقه به سمت شیراز و بوشهر و در نهایت جنوب کشور است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به طول ۲۷ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز - بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد .
همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان فارس عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به طول ۲۷ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز - بوشهر آغاز شد .
این قطعه به طول ۲۷ کیلومتر بخشی از این محور ریلی جهرم - خفر - کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی قطعه اول یه طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصد در دست اجرا قرار دارد و مطالعات تکمیلی قطعه ۳ نیز در حال انجام است .
با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی ، اتصال جهرم به شبکه راه آهن کشور موجب سهولت دسترسی به کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در این منطقه به سمت شیراز و بوشهر و در نهایت جنوب کشور است .
به منظور ساخت این مسیر ریلی ۹۸۷ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۴۰۶ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۴۱ هزار متر مکعب بتن ریزی صورت می گیرد و در آن یک دستگاه تونل به طول ۲۰۰ متر ، یک دستگاه گالری به طول ۲۱۱ متر و یک دستگاه پل به طول ۵۱۰ متر احداث خواهد شد .
حداکثر سرعت طرح برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود .
این مسیر ریلی موجب رونق اقتصادی شهرستان جهرم و منطقه می شود .