در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۵ درصدی ترانزیت کالا در کشور طی نیمه نخست سال جاری

    در نیمه نخست امسال ، مجموعا ۶ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۷۴ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۱۵ درصد و نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۸ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌ و شهرسازی گفت : نتایج حاصل از رصد و تحلیل مستمر عملکرد ترانزیت کشور بیانگر افزایش ۱۵ درصدی این شاخص در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به سال قبل است .

    شهریار افندی زاده ضمن تشریح نتایج رصد و تحلیل عملکرد ترانزیت کشور در ۶ ماه نخست سال‌جاری از تثبیت روند افزایشی این شاخص بر مدار رشد پایدار خبر داد و گفت : در این بازه ، عملکرد ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی نسبت به سال قبل ، به ترتیب ۴۲.۷ و ۳.۶ درصد رشد داشته است. همچنین در شهریور سال‌جاری ترانزیت از کشور نسبت به سال قبل ، ۵۴.۳ درصد افزایش یافته است .

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : در نیمه نخست امسال ، مجموعا ۶ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۷۴ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۱۵ درصد و نسبت به همین مدت در سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۸ درصد افزایش داشته است . همچنین در این مدت ، ترانزیت کالای نفتی نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل و ۱۴۰۰ به ترتیب ۴۲.۷ و ۵۲ درصد رشد کرده است . درخصوص ترانزیت کالای غیرنفتی در این بازه زمانی ، نسبت به بازه مشابه سال قبل و ۱۴۰۰ ، عملکرد به ترتیب افزایش ۳.۶ و ۱۸ درصدی داشته است .

    افندی‌زاده اظهار کرد : از دیدگاه مقایسه نقطه به نقطه عملکرد، در شهریور سال‌جاری مجموعا یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۲۸ تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به شهریور سال قبل ، رشد ۵۴.۳ درصدی محقق شده است . در این ماه ، ترانزیت جاده‌ای کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب ۱۸۰ و ۱۹ درصد نسبت به شهریور۱۴۰۱ افزایش و ترانزیت ریلی مجموع انواع کالای نفتی و غیرنفتی نیز رشد ۲.۳۷ درصدی داشته ‌است .  

    به‌گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، در ۶ ماه نخست سال جاری و در راستای توسعه دیپلماسی دو و چندجانبه حمل‌ونقلی به ویژه با کشورهای همسایه که در اولویت سیاست‌های دولت سیزدهم و مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، ظرفیت سازی امیدوارکننده‌ای جهت تقویت شراکت‌های ترانزیتی کشور صورت پذیرفته که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال و سال‌های آتی ، به صورت تدریجی و پایدار شاهد آثار مثبت این رویکرد سازنده و مشارکت‌ جویانه بر افزایش میزان و بهبود مؤلفه‌های مطلوبیت عملکرد ترانزیت کشورمان، به ویژه دو مؤلفه زمان و هزینه ، باشیم .

    دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در پایان بر ضرورت حضور هرچه پررنگ‌تر و بیش از پیش فعالان بخش خصوصی توانمند در این عرصه و لزوم تلاش دولت برای سهولت کسب و کار و فرآیندهای عملیاتی و تجاری آن‌ها در حوزه ترانزیت تأکید و اعلام کرد : با توجه به ماهیت فرابخشی بودن این موضوع ، وزارت راه ‌و شهرسازی در راستای ایفای نقش ، وظایف و تکالیف محوله ، پیگیری موضوعات اولویت‌دار فرابخشی حمایت و تشویق بخش خصوصی را در چارچوب مراجع تحت مسئولیت شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور در دستور کار دارد .




    مطالب مرتبط

    در ۵ ماهه سال جاری ۱۳۶ شرکت به دلیل تخلف به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل معرفی شد و ۳۰۰ شرکت نیز به کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش کالا و مسافر و تعداد ۹۲ شرکت به کمیسیون ماده ۱۴ جهت رسیدگی به تخلفات ناوگان معرفی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالا دارد که نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ...

    |

    جابجایی زائران اربعین با بهره گیری از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شد . با پیش‌بینی سفر ۳.۵ میلیون زائر از استان های مختلف به مشهد در دهه پایانی ماه صفر ، باید توجه داشت که تا ۸۵ درصد آنها با خودروی شخصی به خراسان رضوی می آیند .

    |

    نزدیک به ۲۵ درصد زائران مشرف شده ، به میهن بازگشته اند که نشان دهنده اعتماد مردم به اطلاعیه های ستاد اربعین است و جای تقدیر و تشکر دارد . از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت : همزمان با آغاز طرح اربعین حسینی از ۱۶ مردادماه ...

    |

    نظرات کاربران