بیش از ده هزار کیلومتر انواع راه و راه آهن در دست ساخت داریم
به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری به مناسبت افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز به تشریح پروژه های جاده ای و ریلی در دست ساخت این مجموعه پرداخت .
مطالب مرتبط
مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی داراییها به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و این قطعه بالغ بر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است ، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری ۳۰۰ هزار نفر را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست ۳ میلیون تن و در سالهای بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند .
با برنامهریزی دقیق ، مقرر است عملیات احداث سازهها و بناهای مهم تا پایان سال جاری و مسیر مستقیم این آزادراه اوایل سال آینده تکمیل شود و به بهرهبرداری برسد .
تکمیل پروژه راهآهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان میبرد .
در این جلسه ، جزء ۸ بند ب ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم که به تدوین آییننامه سرمایهگذاری برای توسعه زیرساختهای راهآهن کشور با اولویت حمل بار معدنی میپردازد و همچنین جزء ۲ بند ث ماده ۵۷ که مرتبط با صدور مجوز واردات کشندههای ریلی است ، مورد بررسی و تدوین قرار گرفتند .