احداث مرتفع ترین پل آزادراهی کشور در اصفهان - شیراز
قالب بندی پل از نوع شاریو پیش تنیده و نوع رویه پل آسفالتی است و برای ساخت آن ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است و در عرشه آن ۱۱۴ قطعه بتنی به کار رفته است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مجری کل طرح های آزادراهی جنوب و جنوب شرق کشور گفت : پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادراه شیراز - اصفهان ، مرتفع ترین پل آزادراهی کشور است که به عنوان سازه برتر سال ۱۳۹۸ در پنجمین کنفرانس بین المللی پل دانشگاه صنعتی امیر کبیر انتخاب شد .
علیرضا صلواتی از ساخت مرتفع ترین پل آزادراهی کشور در آزادراه شیراز - اصفهان خبر داد و گفت : پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول ۲۶۴ متر در قطعه ۳ آزادراه شیراز - اصفهان قرار دارد و بر روی دره رودخانه سپید و در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره واقع شده است . طول دهانه وسط آن ۱۲۵ متر و طول دهانه های کناری پل ۶۶ و ۷۳ سانتی متر است و خوردوهای عبوری به سهولت در عرض ۱۵ ثانیه از یک سمت به سمت دیگر پل تردد می کنند .
صلواتی نوع پل را بتن دره ای پیش تنیده اعلام کرد و اظهار داشت : قالب بندی پل از نوع شاریو پیش تنیده و نوع رویه پل آسفالتی است و برای ساخت آن ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است و در عرشه آن ۱۱۴ قطعه بتنی به کار رفته است .
مجری کل طرح های آزادراهی جنوب و جنوب شرق کشور احداث این پل در آزادراه شیراز - اصفهان را نمونه دیگری از توان و تخصص مهندسان ایرانی در تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور دانست و اظهار داشت : مهندسان ایرانی با استفاده از تولیدات داخلی این پل را در عرض ۴۸ ماه احداث کرده اند که پیش از آن نیز در ساخت منطقه دو آزادراه تهران - شمال شاهد بهره مندی از توان و تخصص ایرانیان و خودکفایی در حوزه راهسازی به ویژه در ساخت تونل بودیم .
صلواتی در خصوص دیگر ویژگی های پل سردار شهید قاسم سلیمانی توضیح داد و گفت : ارتفاع پایه های پل ۶۰.۵ متر و عرض پل ۲۵.۴ متر طراحی شده است و به منظور ساخت آن ۲ هزار و ۴۳۶ تن آرماتور بندی و ۲۴۵ کیلومتر کابل به کار رفته است .