راه آهن به دنبال رفع تقاطع های همسطح با کمک بودجه های استانی است
به گزارش پرتال حمل و نقل ، یکی از راه های ارتقا ایمنی در شبکه ریلی ایجاد تقاطع های غیر همسطح است .
برخورد با وسایل نقلیه موتوری علاوه بر خسارات های مادی موجب خسارت های جانی می شود که غیرقابل جبران است ، از این رو شرکت راه آهن با کمک بودجه های استانی درصدد ارتقا ایمنی خطوط ریلی است .
خبرنگار : سید علی سید صدر
مطالب مرتبط
خط آهن با عرض نرمال ما تا زاهدان است و از زاهدان تا میرجاوه به طول ۹۴ کیلومتر خط آهن پاکستان است که وارد کشورمان شده است و در عمل اتصال شبکه ریلی دو کشور در زاهدان اتفاق افتاده است .
در حال حاضر ، سرعت بازرگانی راه آهن های پیشرفته جهان دستکم بین ۳۰ الی ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و البته این سرعت در برخی راه آهن های پیشرفته جهان ، تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت نیز قابل افزایش است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظهای وضعیت واگنها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانههای ...
میزان صرفه جویی حملونقل ریلی به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در سال رسیده و همین امر توجه دولت و مجلس به توسعه راه آهن را بیش از پیش ضروری کرده است .
توسعه منطقه و اجرای طرحهای بزرگ مقیاس ، بهویژه در حوزه حملونقل ریلی ، نیازمند بهرهگیری از سرمایههای مردمی و توان بخش خصوصی است تا روند پیشرفت پروژهها شتاب گیرد .