در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات آسفالت قطعه ۳ بزرگراه زابل - زاهدان

استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانویسی ایران ، بسیاری از جاده‌های استان از جمله بخشی از مسیر زابل - زاهدان دوطرفه است ، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به اهمیت توسعه بزرگراه‌ها در این استان عملیات آسفالت قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان آغاز شد .

مهدی پارسی افزود : طول کلی قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان ۲۰ کیلومتر است که با توجه به اتمام عملیات زیرسازی ، در حال حاضر آسفالت پنج کیلومتر آن آغاز شد و تا پایان سالجاری مابقی این مسیر نیز تکمیل و آماده بهره برداری می شود .

وی تاکید کرد : استان سیستان و بلوچستان همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در دو کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانویسی ایران ، بسیاری از جاده‌های استان از جمله بخشی از مسیر زابل - زاهدان دوطرفه است ، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

وی ادامه داد : در این راستا با پیگیری‌های این اداره‌کل در افزایش اعتبارات ، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره‌برداری رسیده است .

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در محور زابل - زاهدان مورد نیاز است تا با تخصیص هر چه سریعتر آن زمینه برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان سالجاری فراهم شود .

پارسی تاکید کرد : با توجه به اینکه توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راه‌هاست و بر همین اساس در استان سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه‌های جدی در مسیر توسعه همه‌جانبه، احداث بزرگراه و راههای اصلی است که در سال‌های گذشته مطالعات امکان‌سنجی انجام شده است این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو نظیر بدهی سنگین به پیمانکاران ، گرمای بی سابقه و طوفان های شدید طرح‌های راه‌سازی را بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجرا دارد .

گفتنی است طول کلی بزرگراه زابل - زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر آن دو بانده شده است .




مطالب مرتبط

طول کلی محور میرجاوه - زاهدان - بم ۲۹۸ کیلومتر هست که تاکنون در این مسیر ۱۳۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان - ...

|

تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

|

در تمامی محورهای استان عموماً در طول سال شاهد شرایط نا مطلوب آب و هوایی هستیم به دلیل اهمیت جان شهروندان و توسعه استان بدهی‌های کلان مالی در کنار گرمای هوا و طوفان‌های شدید گرد و خاک نتوانست مانع ساخت پروژه‌های راهسازی این اداره کل شود .

|

نظرات کاربران