در حال بارگذاری ...
  • رشد ۳۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر تجاری سجافی

    بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر و آبخور ۳ متر دارای ۲ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و ۶ هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۸ هزار تن کالا در بندر تجاری سجافی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه از ۳۹ درصد رشد برخوردار بود .

    امراله درویشی رئیس اداره  بندر و دریانوردی سجافی با اعلام این خبر بیان داشت : در این مدت ۱۶۴ فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد . بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار ، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان ، محصولات کشاورزی و احشام ، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالاهایی نظیر لوازم خانگی ، منسوجات ، قطعات یدکی خودرو همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است .

    وی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد و بیش از ۸۰۰ فروشگاه تجاری وابسته به فعالیت‌های این بندر هستند ، افزود : نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناورها در زمینه ورود کالاهای ملوانی موجب اشتغال مستقیم برای نیروهای بومی و اهالی منطقه شده‌ است .

    بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر و آبخور ۳ متر دارای ۲ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و ۶ هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد .




    مطالب مرتبط

    از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ابتدای تیرماه امسال نیز میزان تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۰ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۳۴ تن ، میزان بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۳۷ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۱۴۱ تن بوده است و مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز طی مدت مذکور در بنادر کشور ...

    |

    از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۱۲ خردادماه امسال میزان تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۶۵۴ تن ، میزان بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۷ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۷۹ تن بوده است و مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز طی مدت مذکور در بنادر کشور معادل ...

    |

    در جریان بازدید رئیس دستگاه قضا از مجتمع بندری شهید رجایی ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور رصد و نظارت بر کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بنادر استان هرمزگان بویژه بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند ، به رئیس قوه قضاییه ارائه شد . همچنین رئیس دستگاه قضا بصورت میدانی از ...

    |

    بندر نوشهر بزرگ ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو های شاغل در این اداره کل است .

    |

    در ماه گذشته میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۳۶ برابری به ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن رسیده که بیشترین ترانزیت انجام شده به ترتیب شامل مواد نفتی ، ماشین آلات ، لوازم یدکی ، چوب و تخته و مصنوعات فلزی است .

    |

    نظرات کاربران