در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند - یونسی

    راه‌آهن زاهدان - زابل - بیرجند تا مشهد در مجموع ۹۱۰ کیلومتر طول دارد که ۴۳۰ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد . این پروژه در ۲۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای ۳۹ ایستگاه است . در مسیر آن ۱۱۲ پل بزرگ به طول ۱۱ هزار ۶۵۵ متر و ۲۵ تونل به طول ۱۱ هزار و ۷۱۰ متر احداث خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی راه آهن بیرجند - یونسی با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد .

    در برنامه‌های سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی ، عملیات احداث خط‌آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب که از سرخس تا چابهار امتداد دارد ، به طور رسمی آغاز شد .

    وزیر راه و شهرسازی درباره مشخصات این پروژه توضیح داد : راه‌آهن زاهدان - زابل - بیرجند تا مشهد در مجموع ۹۱۰ کیلومتر طول دارد که ۴۳۰ کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد . این پروژه در ۲۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای ۳۹ ایستگاه است . در مسیر آن ۱۱۲ پل بزرگ به طول ۱۱ هزار ۶۵۵ متر و ۲۵ تونل به طول ۱۱ هزار و ۷۱۰ متر احداث خواهد شد .

    وزیر راه و شهرسازی هدف طرح احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی را اتصال مرکز خراسان جنوبی به ریل سراسری دانست و گفت : راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد به سه بخش زاهدان - زابل - مرز میلک ، زابل - بیرجند و بیرجند - یونسی تقسیم شده و از زاهدان در شمال استان سیستان و بلوچستان شروع شده و در امتداد شرقی ضمن پوشش شهر زابل و مرز میلک (افغانستان) از شهرهای نهبندان ، سربیشه ، بیرجند و قاین در خراسان جنوبی عبور می‌کند .

    وی ادامه داد : همچنین در استان خراسان رضوی با عبور از شهر گناباد به خط ریلی موجود بافق - مشهد (ایستگاه یونسی) متصل می‌شود و از این طریق به مشهد و شبکه ریلی کشور ارتباط می‌یابد ، در جنوب محور نیز از طریق محور موجود زاهدان - بم و راه آهن در حال احداث چابهار - زاهدان به شبکه ریلی متصل می‌شود . عملیات زیرسازی حد فاصل نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی در محل ایستگاه تشکیلاتی بیرجند با دستور رئیس جمهور آغاز شد .

    بذرپاش ادامه داد : در ۲ سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین مالی این طرح مهم و زیرساختی در دستور کار دولت قرار گرفت و در نهایت با استجازه مقام معظم رهبری برای اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی ، گره اعتباری این ابر پروژه ریلی باز شد . با آغاز عملیات اجرایی این طرح، عملیات زیرسازی تمامی قطعات طرح راه آهن در خراسان جنوبی به صورت همزمان شروع می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند ...

    |

    یکی از بهترین راهکارهای تحقق شعار سال ، استفاده از مشارکت مردم مخصوصاً انجمن خیرین راهسازی است . افزایش جلب مشارکت‌های مردمی و هم‌افزایی در تکمیل پروژه‌های مهم فضای نشاط و پویایی در جامعه ایجاد می‌کند .

    |

    همواره تاکید رئیس‌جمهوری فقید بر این بود که توسعه ترانزیت می‌تواند به‌اندازه نفت در کشور درآمد داشته باشد و همه برنامه‌های کلان پروژه ایران راه از جمله توسعه زیرساخت‌ها چه در خطوط ریلی و چه در بخش جاده‌ای و هم در بخش توسعه نرم‌افزارها و تسهیل تردد کالا و مسافر در ...

    |

    راه‌آهن یزد – اقلید یکی از طرح‌های مورد تاکید رئیس‌جمهور فقید بود و پس از حادثه بالگرد نیز با تاکید سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه هیئت دولت مقرر شد تا پایان عمر دولت سیزدهم تمام طرح‌ها بدون وقفه دنبال شود .

    |

    نظرات کاربران