در حال بارگذاری ...
  • بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود برای جابجایی زائران اربعین حسینی در سفرهای بازگشت

    امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل‌ و نقل زائران انجام شده است و در این راستا برای موج برگشت از تمامی توان و ظرفیت‌ها و امکانات موجود را خود استفاده خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود برای مدیریت موج برگشت زائران اربعین حسینی خبر داد تا این ترددها به شهرهای مقصد بدون مشکل انجام شود .

    شهریار افندی زاده در نشستی که با محوریت نحوه جابجایی زائران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کنترل و نظارت بر جابجایی زائران در پایانه مرزی مهران برگزار شد ، اظهار داشت : امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل‌ و نقل زائران انجام شده است و در این راستا برای موج برگشت از تمامی توان و ظرفیت‌ها و امکانات موجود را خود استفاده خواهیم کرد .

    وی با بیان این‌ که مقدمات برای بازگشت سهل و آسان زوار از مرزها فراهم شده است ، افزود : این میزان جابجایی زوار با این حجم جمعیت در بازه زمانی کوتاه از مرزها کاری بزرگ و ستودنی است .

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که هدف اصلی ارتقا سطح رضایتمندی زائران حسینی است ، اضافه کرد : بیش از دو میلیون نفر از زائران هنوز در عراق هستند و موج بازگشت این تعداد به کشور از روزهای آینده آغاز می‌شود .

    افندی زاده با بیان ‌این‌ که برای بازگشت زائران از ظرفیت دیگر نهادها برای جابجایی زوار استفاده خواهد شد ، بیان کرد : با توجه به پشت سرگذاشتن پیاده‌روی و خستگی زائران عزیز هنگام بازگشت ، مسئولیت ما برای برنامه‌ریزی سفرهای بازگشت این عزیزان سنگین‌تر است .




    مطالب مرتبط

    نزدیک به ۲۵ درصد زائران مشرف شده ، به میهن بازگشته اند که نشان دهنده اعتماد مردم به اطلاعیه های ستاد اربعین است و جای تقدیر و تشکر دارد . از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند .

    |

    در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۶۲ سال است که در مقایسه با نرم کشوری با ۱۹.۴۴ سال ، نزدیک به دو سال عمر ناوگان باری استان جوان تر است‌ .

    |

    این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود .

    |

    طی ۵ ماهه سال جاری ۳۵۴ هزار مسافر به وسیله اتوبوس ، ۶۷۹ هزار نفر با مینی بوس و ۳۱۷ هزار نفر توسط سواری جابه‌جا شده‌اند . در ناوگان حمل و نقل عمومی استان ۲ هزار و ۲۲۳ راننده و ۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه ناوگان مسافربری فعالیت دارد .

    |

    نظرات کاربران