در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر فراهم کردن زمینه اجرایی شدن مطالعات پژوهشی اقتصادی کردن فرودگاه بندرعباس

    توسعه فرودگاه موجب پاسخگویی به نیاز مردم استان در حوزه حمل‌ونقل می‌شود . توسعه فرودگاه بندرعباس زمانی محقق می‌شود که نسبت به ظرفیت‌های استانی اشراف داشته باشیم و این فرودگاه را به‌عنوان یک بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : با توجه به اینکه در طرح های پژوهشی، ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در استان هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است ، می بایست زمینه اجرایی شدن مطالعات پژوهشیِ اقتصادی کردن فرودگاه بندرعباس فراهم شود .

    هادی یوسف‌پورآذری در نشست طرح پژوهشی فرودگاه بندرعباس که در ستاد شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد ، اظهار کرد : در کشور ما پروژه‌های بیشماری وجود دارد که نیمه‌تمام رها شده و هیچ سرانجامی نیافته است . در کشور ما علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام ، طرح‌های دانشگاهی بسیار زیادی وجود دارد که با وجود فایده بسیار برای توسعه کشور ، اما توجه چندانی به آن‌ها نشده است .

    عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها گفت : طرح‌های تحقیقاتی فرودگاه بندرعباس از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار است و باید با پیگیری استانی و ستادی به مرحله اجرا برسد .

    مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به برنامه بلند مدت این استان در حوزه اقتصادی گفت: هرمزگان در آینده‌ای نه چندان دور به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود و فرودگاه در این تحول بزرگ نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد .

    جمشید دلفاردی با بیان اینکه هرمزگان استانی مهاجرپذیر است ، گفت : توسعه فرودگاه موجب پاسخگویی به نیاز مردم استان در حوزه حمل‌ونقل می‌شود . توسعه فرودگاه بندرعباس زمانی محقق می‌شود که نسبت به ظرفیت‌های استانی اشراف داشته باشیم و این فرودگاه را به‌عنوان یک بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم .




    مطالب مرتبط

    احداث ترمینال پروازهای داخلی ، با توجه به روند افزایش پروازهای داخلی و خارجی به فرودگاه بندرعباس یکی از مهم‌ترین نیازها است چراکه ترمینال فعلی پاسخگویی نیازهای این فرودگاه نیست .

    |

    افزایش تعداد پارکینگ خودرویی از ۵۰۰ به ۸۰۰ ظرفیت پارک خودرو ، مسقف شدن پارکینگ خودرویی باتوجه به آب و هوای گرم بندرعباس به‌خصوص در فصل تابستان ، نصب دوربین و نیز زیباسازی محوطه ترمینال را می‌توان ارزش افزوده‌ای برای فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دانست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    از آنجا که توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اهمیتی دوچندان دارد ؛ باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع پیدا کند .

    |

    در طی این سال‌ها ، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن برگزاری جلسات و همچنین نامه‌نگاری‌های متعدد ، به شرکت KLM اعلام شده بود که در صورت برقراری پروازهای عبوری و رساندن آن به سقف قبل از توقف ، پرداخت ریالی شرکت KLM در سال ۱۳۹۸ مورد تایید است ، اما KLM موضوع را نپذیرفت و بر لزوم پرداخت ...

    |

    نظرات کاربران