در حال بارگذاری ...
  • اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی از فرودگاه مشهد

    در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زوار ، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برپا شده و از دوم شهریورماه امسال نیز برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایش آئینی ، تعزیه‌خوانی ، دمام‌زنی و اجرای سرود‌های مذهبی در فرودگاه آغاز شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین‌ حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام ، اهواز ، کرمانشاه ، آبادان ، نجف و بغداد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا پنجم شهریورماه امسال خبر داد .

    محمود امانی‌بنی با اشاره به ایجاد حال و هوای اربعینی در فرودگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد : فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از مدت‌ها قبل به‌منظور پذیرایی در خور شأن زوار حسینی ، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده بود و در همین راستا تمام مسئولان و عوامل فرودگاهی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران ابا‌عبدالله الحسین (ع) هستند .

    وی افزود : در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زوار ، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برپا شده و از دوم شهریورماه امسال نیز برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایش آئینی ، تعزیه‌خوانی ، دمام‌زنی و اجرای سرود‌های مذهبی در فرودگاه آغاز شده است .

    مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در ادامه ضمن اشاره به انجام ۱۹۹ پرواز از مبدا مشهد به مقصد ایلام ، اهواز ، کرمانشاه ، آبادان ، نجف و بغداد از ۲۷ مردادماه تا پنجم شهریورماه امسال خاطرنشان کرد : در این بازه زمانی ، از ۲۶ هزار و ۲۸۷ زائر اربعین حسینی در فرودگاه مشهد پذیرایی انجام شده است و موکب بدرقه زوار حسینی تا اربعین اباعبدالله الحسین (ع) برپا خواهد بود .

    به گفته امانی‌بنی از ۲۷ مردادماه تا پنجم شهریورماه امسال ، ۱۳ هزار و ۲۲۳ زائر با ۱۰۲ پرواز به شهرهای ایلام ، اهواز ، کرمانشاه و آبادان و ۱۳ هزار و ۶۴ زائر با ۹۷ پرواز به نجف و بغداد اعزام شده‌اند .

    وی در خاتمه با تاکید بر اینکه پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد - نجف و مشهد - بغداد به‌منظور تشرف به حرم اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی برقرار است ، تصریح کرد : مسیرهای پروازی به مقصد آبادان ، اهواز ، کرمانشاه و ایلام نیز از جمله خطوط پرتردد در ایام اربعین حسینی است .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر بسیج تمام عوامل فرودگاهی ، با تشکیل کمیته عملیات حج با مشارکت تمامی سازمان‌های و ارگان‌های مرتبط از جمله سپاه ، پلیس ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی مستقر در استان خراسان‌رضوی ، نسبت به ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات‌رسانی به ...

    |

    تا قبل از ایام اربعین حسینی ۲۸۵ کیلومتر آسفالت تقویتی ، ۳۸۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی و ۳۶۰ کیلومتر لکه گیری در محورهای استان‌های دارای پایانه‌مرزی اربعینی انجام می شود .

    |

    علاوه بر احداث کف‌پوش ، اقدامات دیگری نظیر جایگزینی سایبان‌های موقت با سایبان‌های دائمی ، احداث سایبان از ورودی پایانه برکت تا مرکز پایش به طول ۱۲۵ متر و به مساحت ۳۸۰۰ مترمربع ، تعویض بخشی از فاضلاب پایانه برکت و احداث کانال‌های هدایت آب برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی در ...

    |

    نظرات کاربران