در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مانور امداد با سناریوی خروج قطار مسافری از خط و آتش سوزی در ایستگاه راه آهن تبریز

    در این مانور انتقال مجروحان فرضی به بیمارستان الغدیر تبریز ، بازگرداندن واگن روی خط توسط یک دستگاه جرثقیل ریلی و بهسازی خطوط ریلی مطابق با سناریوهای علمی عملیاتی شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مانور امداد و نجات خروج واگن های مسافری قطار از ریل با سناریوی از پیش تعریف شده روز با حضور مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان در ایستگاه راه آهن تبریز اجرا شد .

    محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت : مانور امداد و نجات ریلی با هدف بالا بردن سطح ایمنی و سنجش آمادگی کارکنان راه‌آهن برگزار شد . در این مانور طبق سناریو از پیش تعیین‌شده دو واگن مسافری از خط خارج می‌شوند که احتمال واژگونی یکی از واگن‌ها و سرایت آتش به این واگن‌ها وجود داشت و چند نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند و امداد و نجات ، ترمیم خط و ادامه سیر قطار تمرین شد .

    قربانی افزود : در این مانور انتقال مجروحان فرضی به بیمارستان الغدیر تبریز ، بازگرداندن واگن روی خط توسط یک دستگاه جرثقیل ریلی و بهسازی خطوط ریلی مطابق با سناریوهای علمی عملیاتی شد .

    وی خاطرنشان کرد : این مانور توسط اداره کل راه‌آهن منطقه آذربایجان و با همکاری هلال احمراستان آذربایجان شرقی ، آتش نشانی شهرداری تبریز ، فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی ، پلیس راه آهن آذربایجان ، یگان امداد پلیس تبریز و مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با هدف بالا بردن سطح ایمنی و سنجش آمادگی کارکنان راه‌آهن منطقه آذربایجان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    راه‌آهن منطقه آذربایجان امسال با جابه‌جایی ۱۸۸ میلیون تن کیلومتر بار با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان زحمت کش ، رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است که این مقدار در سال گذشته ۱۳۶ میلیون تن کیلومتر بود .

    |

    تاکنون حدود ۵۰ رام قطار در این مسیر عبور کرده است . با توجه‌ به اینکه مسیر نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی دارد و هنوز پروژه به‌صورت کامل رفع نقص نشده و به ظرفیت نهایی نرسیده، با رعایت مسائل ایمنی در حال بهره‌برداری است ؛ برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم فعلاً حداقل ۴ رام قطار تجاری ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۸۸۳ کیلومتر خطوط ریلی در دولت سیزدهم ، از ...

    |

    ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم توسط خطوط ریلی ترانزیت شده است که نسبت به دوره مشابه خود در دولت گذشته افزایش ۷۰ درصدی دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ یکی از مواردی که در سال‌های گذشته منجر به افت ضریب ایمنی در قطارهای باری کشور شده بود ، وجود واگن‌های باری بدون ترمز ...

    |

    نظرات کاربران