در حال بارگذاری ...
  • تعداد مجوز پروازهای شرکت‌های متاخر کاهش خواهد یافت

    از ۲۷ مرداد تا دیروز ۲۰۴ پرواز اربعین انجام شده است و تا پایان عملیات عتبات تا ۲۲۰ هزار زائر احتمالا از طریق ترمینال سلام به کربلا اعزام می‌شوند . مجوز پروازها ۲ بخش است ؛ قسمت نخست از سوی سازمان هواپیمایی صادر می‌شود ، اما روز و ساعت پرواز شرکت هواپیمایی از سوی واحد برنامه ریزی فرودگاه صادر می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه تاکنون تاخیرهای پروازهای اربعین بیشتر مربوط به یک ایرلاین بوده است ، گفت : تعداد مجوز پروازهای شرکت‌های متاخر کاهش خواهد یافت .

    سعید چلندری درباره چگونگی کنترل تاخیرهای پروازهای اربعین افزود : امسال آماده پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ پرواز اربعین هستیم که تا این لحظه در مجموع یک‌هزار و ۹۲۰ پرواز اعم از فوق العاده و برنامه‌ای مجوز پروازهای نجف را گرفته‌اند . ضمن همکاری با ایرلاین‌ها برای ارائه مجوز پروازها ، نگرانی خودمان را نسبت به تاخیرهای احتمالی به همه ایرلاین‌ها اعلام کرده‌ایم .

    به گفته چلندری ، امسال ۱۵ شرکت هواپیمایی عملیات انتقال زائران را به نجف و بغداد انجام می‌دهند که از ۱۵ شرکت ، دو شرکت عراقی هستند . از ۲۷ مرداد تا دیروز ۲۰۴ پرواز اربعین انجام شده است و تا پایان عملیات عتبات تا ۲۲۰ هزار زائر احتمالا از طریق ترمینال سلام به کربلا اعزام می‌شوند . مجوز پروازها ۲ بخش است ؛ قسمت نخست از سوی سازمان هواپیمایی صادر می‌شود ، اما روز و ساعت پرواز شرکت هواپیمایی از سوی واحد برنامه ریزی فرودگاه صادر می‌شود .

    چلندری ادامه‌داد : امسال پس از بررسی وضعیت درخواست‌ها ، متوجه شدیم بعید است دو شرکت هواپیمایی با تعداد ناوگان موجود بتوانند از پس پروازهای درخواستی بر بیایند ، این نگرانی به سازمان هواپیمایی انتقال پیدا کرد و در نهایت با دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی ، قرار بر این است که تعداد مجوزهای شرکت‌های هواپیمایی متاخر کاهش یابد تا بخشی از تاخیرات جبران شود .

    وی با اشاره به تاخیر پروازهای یک شرکت هواپیمایی در روز گذشته ، گفت : تاخیرها تا این ساعت فقط مربوط به یک شرکت هواپیمایی بوده است . البته ۷۰ درصد پروازهای عتبات فقط از ترمینال سلام فرودگاه امام و ۳۰ درصد باقی‌مانده از بقیه فرودگاه‌های سطح کشور انجام می‌شود .

    مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین گفت : برای تاخیرها ۲ محل پیش بینی شده است ؛ اگر پرواز یک تا ۲ ساعت تاخیر داشته باشد ، بخشی از سالن بُردینگ موکت شده تا مسافران استفاده کنند و امکان استراحت جزئی در نمازخانه هم وجود دارد .

    وی گفت : به همه مدیران ترمینال دستور داده شد در صورت تاخیر بالای ۶ ساعت ، بلافاصله مسافران به هتل‌های فرودگاه منتقل و آنجا پذیرش شوند . هتل فرودگاهی حضرت امام از ۵۰۰ تا یک‌هزار نفر امکان پذیرش دارد . همچنین چهار دستگاه اتوبوس به صورت رایگان برای جابه‌جایی زائران تا ایستگاه مترو «شاهد» و میدان آزادی در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    رهبری و رییس جمهوری و سایر سران قوا دغدغه اربعین دارند و در وزارت راه و شهرسازی نیز در همان ابتدای کار دولت سیزدهم شهید قاسمی با وضعیت نامطلوب سلامتی پیگیر خدمات زائران بود ، وزیر راه و شهرسازی نیز همین دغدغه را دارد و شبانه روز در حال پیگیری کیفیت خدمات به زائران است .

    |

    سال گذشته ۸۲ درصد زائران اربعین و ۳۲ درصد از زائران خانه خدا از ترمینال سلام اعزام شدند و امسال نیز حدود ۷۰ درصد زائران عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند .

    |

    سال ۸۴ فاز اول این فرودگاه به بهره برداری رسید و اواخر سال ۱۴۰۲ به این رسیدیم که فاز یک فرودگاه امام به سرانجام رسیده است ، به همین خاطر عملیات اجرایی فاز دو در دستور کار قرار گرفت . در برنامه پنجم و ششم قرار شد فرودگاه به عنوان هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه قرار گیرد اما ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مناسبت برگزاری موفق ، ماندگار و بی ...

    |

    سازمان هواپیمایی کشوری و سایر دستگاه مرتبط به برخورد با خاطیان خواهند پرداخت و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم .

    |

    نظرات کاربران