در حال بارگذاری ...
  • هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل فضای کشور

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از هدایت ۳۰۸ پرواز اربعین توسط کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل فضای کشور خبر داد و گفت : از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور ، ۲۷۳ پرواز ورودی و خروجی و نیز ۳۵ پرواز عبوری به مقصد بغداد و نجف اشرف هدایت شده است .

    رضا نخجوانی در بازدید از اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور ، اظهار کرد : در ۳۱ مرداد ۴۷ پرواز ، در اول شهریور ۶۶ پرواز، در دوم شهریور ۷۴ پرواز و در سوم شهریور ۸۶ پرواز توسط کنترلرهای اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور به مقصد بغداد و نجف هدایت شده است .

    وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای برقراری پروازهای مطلوب در عملیات اربعین ۱۴۰۲ انجام شده است ، گفت : با استفاده از تجربه‌ سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود در ساختار ، تجهیزات ، سطوح پروازی، دستگاه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و تسهیلات مسافری ؛ امروز تمامی زیرساخت‌ها به‌خصوص بستر ناوبری فرودگاه‌های کشور برای برقراری پروازهای اربعین آماده است . عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های معین اربعین ، با اولویت فرودگاه‌های مرزی ، انجام شد و شاهد برقراری پروازهای ایمن در طول عملیات اربعین خواهیم بود .

    نخجوانی با اشاره به آخرین وضعیت ترمینال‌های فرودگاهی ، گفت : اقدامات مثبتی در حوزه تسهیلات فرودگاهی انجام شده و ترمینال‌هایی که نیازمند به مرمت و تامین تجهیزات بودند ، امروز دارای شرایط بهتری نسبت به گذشته هستند . در حوزه فرودگاهی هیچ محدودیتی برای افزایش پرواز وجود ندارد و بنابر شرایط سازمان و شرکت‌های هواپیمایی آماده افزایش پرواز در فرودگاه‌های کشور هستیم .

    معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت : همواره بر اهمیت قابل لمس بودن خدمات فرودگاهی برای مردم تاکید داشته و با ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع در فرودگاه‌های کشور ، پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم .

    نخجوانی در بخش دیگری از سخنان خود ، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور گفت : خوشبختانه شاهد فعالیت متخصصان توانمند و متعهد در ادارات کل‌ کنترل ترافیک فضای کشور و ارتباطات و ناوبری هوایی هستیم .

    نخجوانی در پایان این بازدید ضمن دیدار با کارکنان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی، از عملکرد آن‌ها نیز ابراز خرسندی کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی از تشریک مساعی مدیران و کارکنان در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

    |

    سامانه EFSS باعث افزایش کارایی کنترلر ترافیک هوایی در ثبت اطلاعات دقیق و بروز پروازها می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۴۶۱ زائر اربعین با ۸۶ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به نجف اشرف اعزام و پذیرش شدند .

    |

    از آنجا که توسعه فرودگاه بین‌المللی مشهد در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اهمیتی دوچندان دارد ؛ باید مسیر هوشمندسازی این فرودگاه تسریع پیدا کند .

    |

    نظرات کاربران