در حال بارگذاری ...

احداث کنارگذر اردبیل ترافیک منطقه را روان‌ و ایمن‌ می‌کند

در حال حاضر به منظور تکمیل و بهره برداری موقت از ۱۱ کیلومتر ابتدای واریانت غربی ، اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز بوده که برآورد اولیه انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت : احداث کنارگذر اردبیل ترافیک منطقه را بسیار روان‌تر و ایمن‌تر خواهد نمود .

علی یوسف زاده اظهار کرد : پروژه احداث کنارگذر اردبیل به طول ۵۴.۲ کیلومتر در ۴ قطعه تحت عنوان کنارگذرهای غربی ، جنوبی ، شرقی و شمالی مطالعه شده و ضلع غربی کنارگذر در سال های گذشته به پیمانکار واگذار شده بود که ۱۱کیلومتر از آن ( حد فاصل تقاطع با محورهای اردبیل - مغان و محور اردبیل - ارجستان) دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است .

وی گفت : در حال حاضر به منظور تکمیل و بهره برداری موقت از ۱۱ کیلومتر ابتدای واریانت غربی ، اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز بوده که برآورد اولیه انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار است .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به اهداف طرح احداث کنار گذر اردبیل اشاره کرد و افزود : با توجه به توسعه شهر و رشد جمعیت و افزایش وسائط نقلیه عمومی و شخصی ، خیابان ها و معابر عمومی شهر جوابگوی ترافیک نبوده و از طرفی به جهت توریستی بودن شهر اردبیل به عنوان چهارراه مهمی مطرح می‌شود که ارتباط محور آستارا ، شهرهای شمال ، جنوب استان و همچنین محور نیر را برقرار می کند .

یوسف زاده اظهار کرد : با این ویژگی طرح ، بدیهی است که احداث یک حلقه کامل به دور این شهر، عبور ترافیک منطقه را بسیار روان‌تر و ایمن‌تر خواهد کرد .




مطالب مرتبط

تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

|

حمل و نقل به عنوان یکی از زیر بخش‌های اساسی کشور بخش زیادی از منابع ملی را به خود اختصاص می‌دهد همچنین درصدی از تولید ناخالص ملی مربوط به این زیربخش از پروژه‌های عمرانی است .

|

طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است .

|

راه‌های دو طرف این پل به طول یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است .

|

نظرات کاربران