در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی قطار تهران - کربلا از هفته آینده

    از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر در خدمت زوار اربعین خواهیم بود ، شرکت راه آهن پارسال تلاش کرد با افزایش تعداد صندلی‌ها و افزایش قطارهای فوق‌العاده و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت به زوار اربعین خدمت کند ، امسال تلاش مضاعف داریم در شرکت راه‌آهن و شرکت‌های ریلی حداکثر تسهیلات برای زوار اربعین فراهم کنیم . در ایام اربعین حسینی امسال ظرفیت صندلی قطارها به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در قالب رفت و برگشت افزایش یافته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران - کربلا از هفته آینده ، گفت : عرضه بلیت این قطار به صورت اینترنتی از ساعت ۱۰ صبح روز یک‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود .

    سید میعاد صالحی در جمع خبرنگاران در ایستگاه راه‌آهن تهران درباره قطارهای اربعین اظهار داشت : از هفته آینده قطار ایران - کربلا از تهران به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره ، سپس طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس تا بصره و سپس با قطار عراقی از بصره تا کربلا راه‌اندازی خواهد شد . زمان طی مسیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود . مدت ۲ ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است سپس ۳۰ کیلومتر را زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند ، بعد از آن به مدت هشت ساعت در قطار بصره تا کربلا خواهند بود .

    مدیرعامل راه‌آهن درباره قیمت بلیت قطار ایران - کربلا گفت : با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا ، قیمت قطار تهران - کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق ، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود . برای واگن‌های اتوبوسی وی آی پی در بخش عراق ، قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود . برای مسیر تهران - کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق ، قیمت کل ، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است .

    صالحی اضافه کرد : طی تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال ادامه فعالیت دارد ، برای شروع هفته ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته ای دو قطار تهران - کربلا خواهیم داشت .

    وی درباره زمان و شیوه عرضه بلیت قطار تهران - کربلا بیان کرد : از یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار تهران - کربلا به صورت اینترنتی برای همه مردم انجام می‌شود . حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه‌شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه‌شنبه و شنبه است . وی ظرفیت قطارهای تهران - کربلا را ۳۵۰ نفر اعلام کرد .

    وی افزود : بلیت دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین نیز یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی عرضه می‌شود و امکان افزایش ناوگان برای اربعین نیز داریم .

    مدیرعامل راه‌آهن گفت : از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر در خدمت زوار اربعین خواهیم بود ، شرکت راه آهن پارسال تلاش کرد با افزایش تعداد صندلی‌ها و افزایش قطارهای فوق‌العاده و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت به زوار اربعین خدمت کند ، امسال تلاش مضاعف داریم در شرکت راه‌آهن و شرکت‌های ریلی حداکثر تسهیلات برای زوار اربعین فراهم کنیم . در ایام اربعین حسینی امسال ظرفیت صندلی قطارها به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در قالب رفت و برگشت افزایش یافته است .

    وی افزود : قیمت بلیت قطار ۴ تخته ۴ ستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است که کمتر از نصف قیمت بلیت اتوبوس تهران - خرمشهر است . زواری که در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر باشند از آنجا تا نقطه صفر مرزی در شلمچه ۲۴ ساعته به صورت رایگان جابه‌جا می‌کنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : قطارهای فوق العاده برای ایام اربعین در نظر گرفته‌ایم ، در هفته های منتهی به اربعین افزایش دو برابری قطارها در مسیر تهران - خرمشهر خواهیم داشت و در هفته منتهی به اربعین با افزایش ۳ برابری قطارها ، به زوار خدمت‌رسانی کنیم .

    وی افزود : همچنین از تهران به کرمانشاه ، شلمچه و خرمشهر سرویس‌رسانی داریم ، از شهرهای دیگر هم قطارهای فوق العاده مستقیم داریم ، از مبادی زاهدان ، کرمان و یزد به خرمشهر به صورت مستقیم قطار فوق‌العاده رفت و برگشت خواهیم داشت . برای اولین‌بار از استان مازندران و از ساری به کرمانشاه و بلعکس قطار مستقیم برای رفاه حال زوار راه‌اندازی می‌شود . از مبدا مشهد به کرمانشاه و از مبدا مشهد به اهواز و خرمشهر ظرفیت قطارها برای اربعین دو برابر شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید میعاد صالحی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، را به عنوان معاون ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری ، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ...

    |

    به دنبال این هستیم که با مرور اقدامات معاونین شرکت ، بر اساس برنامه‌هایی که تبیین شده و چالش‌هایی که وجود دارد ، به دنبال راهکارهایی باشیم که چالش‌ها را کمتر کرده و با سرعت بیشتری به اهداف برنامه هفتم توسعه برسیم . همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و با همدلی و وفاق و تلاش مضاعف ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید میعاد صالحی ، مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن که امروز با ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و طی این مراسم ، جبارعلی ذاکری به عنوان مدیرعامل ...

    |

    نظرات کاربران