در حال بارگذاری ...
  • یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان مستعد ارتقا هستند

    باید توجه داشت که استان اصفهان با یکصد و هفت هزار کیلومتر مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : طبق مطالعات صورت گرفته حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این استان مستعد ارتقا از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی است .

    بهزاد شاهسوندی اظهار کرد : طبق مطالعات صورت گرفته حدود ۱ هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی در استان مستعد ارتقاء از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی است . این محورها در مطالعات ترافیکی به سه سطح دسته بندی شدند که سطح یک حدود ۴۲۲ کیلومتر، سطح دو، یک هزار و ۲۸ کیلومتر و سطح سه ۳۱۶ کیلومتر است و باید با یک سطح سرویس بالاتر ارتقاء یابند .  

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در حوزه راهسازی ، خاطرنشان کرد : باید توجه داشت که استان اصفهان با یکصد و هفت هزار کیلومتر مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود .  

    شاهسوندی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد ، اضافه کرد : از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های استان در اولویت است . حدود ۸۵ درصد راه‌های برون استانی به صورت بزرگراهی و آزادراهی ساخته شدند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار دارد . 




    مطالب مرتبط

    حمل و نقل به عنوان یکی از زیر بخش‌های اساسی کشور بخش زیادی از منابع ملی را به خود اختصاص می‌دهد همچنین درصدی از تولید ناخالص ملی مربوط به این زیربخش از پروژه‌های عمرانی است .

    |

    مبلغ پیمان این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۶۰ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    در طول ۳۲ کیلومتر از فاز نخست این طرح ۵۰ درصد آبراهه‌ها اجرا شده است . در طول ۳۲ کیلومتر نخست این طرح ۱۱۵ تابلوی راهنمایی‌ورانندگی پیش بینی شده‌ است .

    |

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    نظرات کاربران