آغاز اصلاح و روکش آسفالت راههای اصلی استان اصفهان
جادهها برای مسافران به نوعی مهمانخانه تلقی میشود بنابراین منظرآرایی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است ، در مبادی ورودی شهرها بیشترین تصادف را شاهد هستیم که ساماندهی آن باید با جدیت بیشتری انجام شود ، برای این موضوع به بخشی از اعتبارات شوراها برای توسعه راههای روستاها نیاز داریم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان گفت : امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جادههای استان به ویژه کُریدورهای اصلی هزینه میشود .
فرزاد دادخواه اظهار کرد : امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جادههای استان هزینه میشود . این عملیات که تا پیش از فصل زمستان ادامه دارد ، در تمام نقاط استان به ویژه کُریدورهای اصلی خواهد بود .
دادخواه با بیان اینکه یک کیلومتر لکهگیری و اصلاح آسفالت حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد ، گفت : برای مثال جاده اصفهان - نایین - خور ، طبس ، اصفهان - کوهپایه ، اصفهان - شهرضا - آباده ، اصفهان - الیگودرز ، مبارکه - بروجن ، شهرضا - سمیرم ، زرین شهر - شهرکرد و کاشان - قم از جمله مسیرهای مورد نظر است . نگهداری راههای موجود ، احداث جاده روستایی ، نقاط مرزی جادهها و روستاها ، ایمنسازی و منظرآرایی محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات این نهاد برای سال جاری در حوزه مناطق روستایی و شهرستانها است .
وی خاطرنشان کرد : جادهها برای مسافران به نوعی مهمانخانه تلقی میشود بنابراین منظرآرایی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است ، در مبادی ورودی شهرها بیشترین تصادف را شاهد هستیم که ساماندهی آن باید با جدیت بیشتری انجام شود ، برای این موضوع به بخشی از اعتبارات شوراها برای توسعه راههای روستاها نیاز داریم .
دادخواه با بیان اینکه ۵٠ درصد از راههای استان جادههای روستایی است ، اضافه کرد : ٢۵٠ سه راهی در سالهای اخیر راهاندازی و ایمنسازی شده است و تا فصل زمستان امسال تحول خوبی در راهها مشاهده خواهیم کرد . از ١٠٩ نقطه پُرتصادف در استان ۶٧ مورد آن مصوب کشوری است ، در سالهای گذشته ۵٠ درصد آنها را رفع خطر کردهایم .
وی درباره بهسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان بیان کرد : واردات ماشینآلات راهداری و نوسازی بخشی از ناوگان مورد نظر در انتظار مصوبه هیأت دولت است .
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور ، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست .