در حال بارگذاری ...
  • استان اصفهان ظرفیت ساخت و بهره برداری سالانه ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی را دارد

    استان اصفهان با حدود ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همجواری با ۹ استان کشور ، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می‌گذرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مشروط به تامین اعتبار ، این اداره‌کل از ظرفیت لازم برخوردار است تا سالانه در استان ، ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره برداری برساند .

    بهزاد شاهسوندی در خصوص موقعیت و وضعیت راه های استان اصفهان اظهار کرد : این استان در حال حاضر دارای قریب به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر راه است که این راه ها ۴۸۰ کیلومتر آزادراه ، ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر بزرگراه ، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی ، ۱ هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود .  

    وی افزود : در سطح استان اصفهان تعداد ۴۱۶ پل با دهانه ۶ متر به بالا شامل تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذر و تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۳ پل و ابروهای با دهانه کمتر از ۶ متر کار شده است .  

    معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ساخت و ارتقاء راه های استان ، بیان کرد : استان اصفهان با حدود ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همجواری با ۹ استان کشور ، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می‌گذرد .  

    وی خاطرنشان کرد : حدود ۸۵ درصد راههای برون استانی به صورت بزرگراهی و آزادراهی ساخته شده‌اند و در مجموع می‌توان گفت استان اصفهان بین پنج استان شاخص در حوزه راهسازی کشور قرار دارد .    

    شاهسوندی گفت : افق سالانه برای راهسازی در استان اصفهان به تامین منابع مالی بستگی دارد اما به طور کلی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان این ظرفیت را دارد که سالانه در استان ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره‌برداری برساند مشروط بر آنکه منابع مالی مکفی برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود . 




    مطالب مرتبط

    حمل و نقل به عنوان یکی از زیر بخش‌های اساسی کشور بخش زیادی از منابع ملی را به خود اختصاص می‌دهد همچنین درصدی از تولید ناخالص ملی مربوط به این زیربخش از پروژه‌های عمرانی است .

    |

    مبلغ پیمان این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۶۰ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    در طول ۳۲ کیلومتر از فاز نخست این طرح ۵۰ درصد آبراهه‌ها اجرا شده است . در طول ۳۲ کیلومتر نخست این طرح ۱۱۵ تابلوی راهنمایی‌ورانندگی پیش بینی شده‌ است .

    |

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    نظرات کاربران