در حال بارگذاری ...
  • گسترش همکاری های گمرکی ایران و ژاپن برای افزایش حجم مبادلات تجاری

    در سه ماهه اول سال جاری ۲ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار کالا به ژاپن صادر شده است و ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار دلار از این کشور وارد ایران شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در نشست مشترک مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل و روابط عمومی گمرک ایران و رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران ، بر گسترش همکاری های گمرکی ایران و ژاپن به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید شد .

    امید گلزاری مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل و روابط عمومی در این نشست از اعلام آمادگی گمرک ایران در راستای افزایش همکاری ها بین گمرک دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و برگزاری دوره های آموزشی خبر داد .

    وی در خصوص میزان مبادلات تجاری بین دو کشور افزود : در سه ماهه اول سال جاری ۲ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار کالا به ژاپن صادر شده است و ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار دلار از این کشور وارد ایران شده است .

    بر اساس این گزارش عمده کالا های صادراتی شامل میعانات گازی ، متانول ، کف پوش ها ، فرش ، گبه از پشم ، تخم زیره سبز ، پسته و مغز پسته و کف پوش های غیر مخملی بوده است .

    قطعات منفصله خودرو ، کویل آلومینیومی ، لوله از آهن و فولاد و موتور پیستونی درون سوز از عمده کالاهای وارداتی از ژاپن در این مدت بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و مقصد خدایقولیف همتای ترکمنی وی در تهران به منظور گسترش ...

    |

    در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ ، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۵۸ درصد ، گمرک بندر شهید رجایی ۱۷ درصد و از گمرک باشماق ۱۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد .

    |

    موضوع این است که در این ماجرا راننده ایرانی بار یک کشور دیگر (سوخت عراق) را برای یک کشور دیگر (افغانستان) حمل می‌کند و کالا متعلق به عراق است که از مسیر ایران و با راننده ایرانی به افغانستان ترانزیت شده‌ است و گمرک ایران هم در مرز ورود و هم در مرز خروج هماهنگی‌های ترانزیتی را ...

    |

    از مجموع تجارت خارجی کشور در ۴ ماهه سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیر‌نفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است . میزان صادرات غیرنفتی در این مدت ۸ درصد افزایش و واردات در همین مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد .

    |

    پس از گمرک پیرانشهر ، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس ، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد . 

    |

    نظرات کاربران