در حال بارگذاری ...

محور پاتاوه - دهدشت ، نگینی در دل رشته کوه زاگرس

این مسیر با عبور از مناطق مختلف اقلیمی موجب می شود مسافران در یک مسیر ۱۳۶ کیلومتری آب و هوای مناطق سردسیر ، مناطق برفگیر ، روستاهای سرسبز و رودخانه های پر آب را تجربه کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد : راه اصلی پاتاوه - دهدشت با فراهم کردن زیرساخت های لازم موجب تسهیل خدمات رسانی به ۴۰۰ روستای محروم در استان شده است و این اقدام موجب رونق اقتصادی در منطقه ، توسعه گردشگری و ارتباط موثر این روستاها با مرکز استان و استان های همجوار شده است .

صمصام آقایی در آستانه افتتاح راه اصلی پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از مهمترین طرح های راهسازی کشور در استان کهگیلویه گفت : راه اصلی پاتاوه - دهدشت یک راه ماندگار در دل رشته کوه های زاگرس است که با توجه به کوهستانی بودن منطقه ، صعب العبور بودن مسیر و نبود امکانات لازم بر پایه همت ، غیرت و تلاش مهندسان ایرانی ساخته شده است تا یکی از اولویت های اصلی کشور برای استان کهگیلویه و بویر احمد آماده بهره برداری شود .

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر عبور راه اصلی پاتاوه - دهدشت از دل بکرترین مناطق جنگلی ، کوهستانی و جاذبه های طبیعی ادامه داد : این مسیر با عبور از مناطق مختلف اقلیمی موجب می شود مسافران در یک مسیر ۱۳۶ کیلومتری آب و هوای مناطق سردسیر ، مناطق برفگیر ، روستاهای سرسبز و رودخانه های پر آب را تجربه کنند .

وی ساخت این محور را موجب تسهیل ارایه خدمات عمومی به ۴۰۰ روستای محروم در منطقه دانست و اظهار داشت : این مسیر موجب خارج شدن روستاهای اطراف پروژه از بن بست می شود و امکان انتقال خطوط آب ، برق و گاز به این روستاها که پیش از آن دسترسی به آنها محدود بود را فراهم کرد .

مدیر حوزه طرح های شرکت در استان کهگیلویه و بویر احمد همچنین ساخت اقامتگاه های بومگردی ، مراکز خدماتی بین راهی ، مهمان سراهای محلی با رویکرد احیای تاریخ این منطقه را موجب توسعه صنعت گردشگری در استان دانست و افزود: با تسهیل تردد میان استان های مرکزی و جنوبی امکان آشنایی بیشتر با هنر ، تاریخ ، فرهنگ و ... هموطنان در این منطقه از کشور و روستاهای نمونه گردشگری نظیر میان تنگان ، لوداب ، سرچنار و... فراهم شده است که از جنبه ملی و منطقه ای حائز اهمیت است .

آقایی تامین مصالح در زمان ساخت پروژه را با توجه به گلوگاه های صعب العبور از اصلی ترین مشکلات احداث این محور عنوان کرد و بیان داشت :‌ تامین مصالح و دسترسی به عمق این محور ارتباطی از طریق ساخت کیلومتر به کیلومتر پروژه میسر شده است و با توجه به اینکه امکان عبور ماشین های سنگین برای حمل مصالح فراهم نبوده است این پروژه همچون بیستون به عشق آبادانی این مرز و بوم در دل کوه مانند یک اثر هنری به یادگار خواهد ماند .




مطالب مرتبط

تامین اعتبار برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و تکمیل بخش های باقیمانده در این محورها در دست اقدام است و در همین ماه جلسه پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید طبق برنامه زمان بندی ارایه شده از سوی مدیران استانی برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی حبیب اله وفایی به سمت معاون برنامه‌ریزی شرکت ساخت و توسعه منصوب شد .

|

کریدور ساحلی جنوب به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از شلمچه در استان خوزستان شروع می شود و در استان های بوشهر ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان امتداد می یابد و در نهایت به مرز گواتر در مرز ایران و پاکستان می‌رسد. در حال حاضر قسمت هایی از ان به شکل چهارخطه در حال اجراست .

|

آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار کشور به طول ۱۸.۶ کیلومتر است که ضمن تکمیل شبکه آزادراهی با افزایش ظرفیت کریدور غربی و ارتباط بیشتر این کریدور با کریدور شمالی موجب رفع گلوگاه ترافیکی غرب پایتخت و روان سازی عبور و مرور در محدوده شهر کرج می شود .

|

اولویت اول بخش‌های باقیمانده در استان فارس ، تملک اراضی است و تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مسیرهای باقیمانده به ویژه شیراز تا بهبهان در اولویت دوم قرار دارد .

|

نظرات کاربران