در حال بارگذاری ...
  • مسیر پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر تکمیل شد

    پروژه احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و سبب کاهش مسیر حدود ۶۵ کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : مسیر پاتاوه - دهدشت به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال - جنوب در مرکز کشور به طول ۱۳۶ کیلومتر به طور کامل تکمیل و بهره برداری از این محور همزمان با سفر رئیس جمهور صورت می گیرد .

    مهرداد بذرپاش گفت : راه اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر با ارزش روز ٩٥ هزار میلیارد ریال در ۴ قطعه ، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی می شود و ترافیک سراسری در آن برقرار خواهد شد .

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : پروژه احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و سبب کاهش مسیر حدود ۶۵ کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد . شروع این پروژه در بیش از دو دهه گذشته بوده که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه ای تکمیل آن سرعت گرفت و در حال حاضر آماده بهره برداری است .

    بذرپاش ادامه داد : با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم در مسیر پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و سبب ارتباط سریع مردم منطقه و شهر دهدشت با مرکز استان می شود .

    وی توضیح داد : در این مسیر ۱۲ دستگاه تونل ، ۵ دستگاه گالری و ۱۳ دستگاه پل خاص احداث شده است که از طریق این جاده ارتباط استان های جنوب غرب کشور از جمله استان خوزستان به استان های مرکزی برقرار شده و به نوعی این محور نقطه میانبر بین استان های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور نیز محسوب می شود .




    مطالب مرتبط

    اتصال بندر بوشهر و عسلویه به شبکه ریلی کشور ، تکمیل کریدور شمال - جنوب ، افزایش ظرفیت ترانزیت کشور و دسترسی محصولات نفتی به بازارهای داخلی و صادراتی و ... از مزایای این پروژه راهبردی است .

    |

    بخش نهایی پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک در کریدور شمال - جنوب به ارزش روز بالغ بر ۱۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم ملت بزرگ ایران به ویژه خوزستانی‌های عزیز شد .

    |

    اتصال کریدور شمال به جنوب تنها یک پروژه نیست مجموعه از پروژه هاست که راه آهن رشت - کاسپین یکی از آنها بوده که دریای شمال به جنوب را در زمان کوتاهتر متصل می‌کند ضمن اینکه کریدور شمال - جنوب تنها یک راه ریلی نیست مجموعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای است که در مسیر شرقی ، غربی و ...

    |

    این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است .

    |

    این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران