در حال بارگذاری ...

وضعیت مطلوب ایمنی و استانداردهای عملیاتی بنادر کشور

وضعیت ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری با توجه به شرایط عملیاتی حاکم بر بنادر ، بسیار مطلوب است و خوشبختانه سازمان بنادر در میان سازمان‌های فنی حاکمیتی ، دارای نگاه رو به جلو و هدفگذاری قابل تحقق است و در این حوزه می‌توان عنوان کرد که گوی سبقت را از سایرین ربوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، وضعیت بنادر کشور در حوزه ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری را بسیار مطلوب توصیف کرد .

درباره اهمیت و ضرورت ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری برای شرکت‌های دریایی و بندری داخلی و بین‌المللی ، اظهار داشت : به طور قطع استانداردسازی پایه و اساس هر فعالیت است و در این راستا باید توجه جدی به بومی‌سازی استانداردهای بین‌المللی در ایران داشته باشیم . به دلیل شرایط تحریمی و عدم ارتباط با بازیگران اصلی حوزه بندری و دریایی دنیا ، شرایط کارکردی حمل و نقل دریایی در کشور، ایرانیزه شده است هرچند تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم رویکردهای بین‌المللی را حفظ کنیم .

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه اگر بازیگران اصلی در بنادر کشور حضور نداشته باشند ، توانمندی و قابلیت حداکثری برای دستیابی شرایط رو به رشد و بهره وری بالا را نخواهیم داشت ، عنوان کرد : باید توجه کنیم ارتقاء علمی نیروی انسانی به ویژه در بخش مدیران ، پاشنه آشیل به شمار می‌رود .

به گفته پل‌مه ، باید شرایط آموزشی تغییر کند و آموزش‌های موجود مدرک محور نباشد بلکه با در نظر گرفتن افق و نگاه بین‌المللی در راستای توانمندسازی افراد برای اجرای عملیاتی آموزش‌ها، پیش‌ رفت .

وی با بیان اینکه آموزش و استاندارد دو بال توسعه هستند و هر دو باید مدنظر قرار گیرند ، اظهار داشت : وضعیت ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری با توجه به شرایط عملیاتی حاکم بر بنادر ، بسیار مطلوب است و خوشبختانه سازمان بنادر در میان سازمان‌های فنی حاکمیتی ، دارای نگاه رو به جلو و هدفگذاری قابل تحقق است و در این حوزه می‌توان عنوان کرد که گوی سبقت را از سایرین ربوده است .

ضرورت واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص اقدامات مدنظر برای رسیدن به اهداف تبیین شده در حوزه ارتقاء ایمنی و استانداردسازی بنادر ، گفت : تفویض اختیار بخشی از امور دریایی و‌بندری به بخش خصوصی مسئله بسیار مهمی است و در این راستا بخش خصوصی باید توانمندی لازم را برای اجرا داشته و در عین حال پاسخگو باشد .

پل‌مه خاطرنشان کرد : زمانی که قابلیت رقابت صحیح را در بازار به وجود آوریم ، ذی‌نفعان برای کسب سهم بیشتر از بازار نیازمند ارتقای توانمندی‌های کمی و کیفی هستند و به طور قطع یکی از پارامترهای مورد نیاز ، توجه به مقوله ایمنی ، امنیت و استاندارسازی محیط کسب‌وکار است .

 




مطالب مرتبط

از هفته گذشته تردد شبانه کشتی و ورود و خروج کلید خورده است که سبب افزایش بهره وری در تجارت دریایی شده است .

|

با توجه به اینکه سازمان بنادر تجربه توسعه و استقرار چندین نسل از سامانه‌های نظارتی و حاکمیتی را در حوزه کاری خود داشته، با بررسی و پایش نقاط قوت و ضعف گذشته تلاش شده سامانه جدید با قابلیت‌ها و مزیت‌های مطلوبی را راه‌اندازی و در اختیار ذینفعان قرار گیرد .

|

قرارداد ساخت ، تأمین ، نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات بندری و دریایی ، قرارداد خرید ماشین آلات و تجهیزات بندری ، دریایی ، مخابراتی و الکترونیکی ، قرارداد تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری ، دریایی ، مخابراتی و الکترونیکی ، مطالعات طرح آمایش تجهیزات دریایی بنادر ملکی و ...

|

حمل یکسره این محموله توسط ۵۸ واگن ۵۵ تنی از بندرامیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام پذیرفته و یک کشتی دیگر شامل ۲ هزار و ۷۰۰ تن ذرت در لنگرگاه مستقر که پس از انجام تشریفات گمرکی و اداری پهلوگیری و تخلیه آن آغاز خواهد شد .

|

در سال ۱۴۰۲ سهم ترانزیت ریلی از کل عملیات ترانزیت بندر شهید رجایی ۹ درصد بود که در سال جاری این میزان با ساماندهی عملیات ریلی در ۹ ماهه سال به ۱۷ درصد رسیده است .

|

نظرات کاربران