در حال بارگذاری ...
  • حمل‌ و نقل جاده‌‏ای اصلی‏‌ترین شیوه جابجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور

    طراحی شبکه بهینه آتی حمل‌ونقل جاده‌‏ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‏ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی حمل‌ونقل جاده‌‏ای را اصلی‏‌ترین شیوه جابه‌جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت : طراحی شبکه بهینه جاده‌‏ای نیاز آتی حمل‌ونقل کشور است .

    شهریار افندی‏‌زاده ضمن اشاره به اهمیت حمل‌ونقل جاده‌‏ای به عنوان اصلی‏‌ترین شیوه جابه‌جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور ، در خصوص پیشرفت مطالعات طراحی شبکه بهینه جاده‌‏ای به عنوان بخشی از فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور ، توضیحاتی ارائه کرد .

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و جایگاه شیوه حمل‌ونقل جاده‌‏ای در کشور ، اظهار کرد : اکنون شیوه جاده‌‏ای بیشترین سهم را در جابه‌جایی بار و مسافر در سطح کشور دارد . از سوی دیگر ، شبکه جاده‌‏ای اصلی و فرعی کشور ، دسترسی روستاها ، نقاط مرزی و دورافتاده‌‏ترین مناطق را به سایر نقاط کشور از جمله مراکز استانی تأمین کرده ، از منظر عدالت اجتماعی حائز اهمیت است لذا این شیوه نیازمند توجه خاص به منظور برنامه‌‏ریزی دقیق و توسعه بهینه شبکه آن در راستای توسعه همه‌‏جانبه و عدالت محور است .

    افندی‏‌زاده گفت : در این راستا ، طراحی شبکه بهینه آتی حمل‌ونقل جاده‌‏ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‏ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت . بدین منظور و با بررسی همه‌‏جانبه موضوع توسط بخش‌‏‌های مختلف آن سازمان ، مجموعه‌‏ای متشکل از مشارکت اساتید جوان دانشگاه‌های شناخته شده کشور به عنوان مشاور منتخب مطالعات طرح ، برگزیده و پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی انجام آن قرار دارد .

    افندی‏‌زاده تاکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و پایش پیشرفت این مطالعات کرده و نمایندگان بخش‌‏‌های مرتبط داخلی آن سازمان و دفتر طرح جامع و مدل‌‏های حمل‌ونقل معاونت حمل‌ونقل در آن عضویت دارند و جلسات دوره‌‏ای آن به صورت منظم تشکیل می‏‌شود . علاوه بر این ، یکی از اساتید صاحب کرسی استاد تمام در این عرصه، به عنوان ناظر دانشگاهی مطالعات برگزیده شد .

    وی تصریح کرد : تنوع رده عملکردی در شبکه جاده‌‏ای ، حجم قابل توجه و انبوه طرح‏‌های توسعه در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با مباحث زیست محیطی و پدافند غیرعامل از خصوصیات این شیوه بوده که در مطالعات بدان توجه شده است .

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت : در این راستا شاخص‌‏های مختلفی ذیل موضوعات اقتصادی ، ایمنی ، عدالت ، تاب‌‏آوری شبکه و زیست‏‌محیطی مبنای طراحی شبکه بهینه این شیوه قرار گرفته است . در فاز سوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور ، نیز این معاونت اقدام به طراحی شبکه تلفیقی بهینه حمل‌ونقل کشور کرده و با لحاظ کردن اثر رقابت و هم‌‏افزایی شیوه‏‌های مختلف ، شبکه نهایی و برتر حمل‌ونقل کشور را ارائه خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    مهم‌ترین بخش موضوع حمل‌ونقل است که با پیش‌بینی حدود ۱۵ درصد افزایش زائر بالغ بر ۴.۶ میلیون مسافر در اربعین امسال از ۶ مرز زمینی و مرز هوایی تردد خواهند داشت و اقدامات لازم برای ارائه هر چه دقیق‌تر خدمات حمل‌ونقل به این عزیزان در حال انجام است .

    |

    بیش از ۲۰ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر پایانی در سال جاری تکمیل شد . بزرگراه زابل به زاهدان آرزوی چنیدین ساله مردم شهرستان زابل بود که به ثمر رسید و جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری شهرستان زابل را به مرکز استان که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد متصل می کند .

    |

    این پروژه که هدف آن کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای در مسیر اسدآباد به همدان است ، در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان همدان به شمار می‌رود .

    |

    پل حمیری به طول ۲۷۰ متر و ۶ دهانه ۴۵ متری در دست ساخت است ، با ساخت این پل راه ارتباطی قصرقند به نیکشهر و همچنین ۱۴ روستای پائین‌دست با ۳۵۰۰ خانوار و جمعیت قریب به ۱۵ هزار نفر تسهیل می‌شود و مانع قطع راه ارتباطی این مناطق در زمان بارش باران می‌شود .

    |

    هفت میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۸۶ متر مکعب عملیات زیرسازی به همراه ۵۸۶ هزار و ۵۶۰ تن آسفالت و سه هزار و ۶۴۷ تن آرماتور و آهن آلات در عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان انجام شد .

    |

    نظرات کاربران