در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در پروژه ساخت پل عنافچه

اگر مشکلات مالی این پروژه حل و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آن اقدام شود ، تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده این پل را تکمیل کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهالی این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رحمان بهرامی در خصوص آخرین وضعیت ساخت پل عنافچه اظهار کرد : عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهالی این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است ، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به شکلی که همه پایه‌های پل به جز دو پایه که در درون رودخانه باید احداث شوند ، نصب شده‌اند .

وی افزود: براساس آنچه در برنامه‌ریزی‌ها آمده طول کل پل ۴۲۶ متر و عرض آن ۱۲ متر است که باید نصب و تکمیل شود .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مشکلات مالی و تامین اعتبار اجرای این طرح گفت : اگر مشکلات مالی این پروژه حل و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آن اقدام شود ، تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده این پل را تکمیل کنیم .

بهرامی با بیان اینکه تامین اعتبار این طرح از منابع استانی است ، عنوان کرد : با اعتبارات استانی نمی‌توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم . در این زمینه با پیگیری‌های استاندار خوزستان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محل مصوبات سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده و همچنین قرار است از محل منابع نفتی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح کمک شود تا شاهد تکمیل طرح باشیم .

وی افزود : پیگیری‌های خوبی در حال انجام است تا با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد اجرای این پل و حل مشکل تردد مردم دهستان عنافچه باشیم که برای رسیدن به خانه‌های خود باید عرض رودخانه را طی کنند . عرشه پل با ورق فولادی باید ساخته شود و با توجه به اینکه برای خرید ورق‌های فولادی باید هزینه از پیش پرداخت شود در صورت تامین اعتبار می‌توانیم نسبت به تامین ورق‌های موردنیاز ساخت عرشه پل اقدام و پروژه را با سرعت اجرایی کنیم .

بهرامی با اشاره به وضعیت تردد ساکنان این منطقه عنوان کرد : تا چند وقت پیش یک پل شناور در منطقه وجود داشت که اهالی دهستان عنافچه به وسیله آن تردد می‌کردند اما با توجه به افزایش جریان رودخانه در چند وقت اخیر این پل شناور از بین رفت و تخریب شده است .




مطالب مرتبط

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار و نقدینگی ، تا بهمن ماه امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و مردم از آن بهره مند می‌شوند .

|

در روند اجرای پروژه معارض محلی وجود داشت و باعث ایجاد خلل و مشکلاتی شد که البته حل شد و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال بتوانیم پروژه را به وضعیت مطلوبی برسانیم و به بهره‌برداری برسد تا دغدغه چندین ساله مردم منطقه حل شود .

|

کل محور به طول ۴۶ کیلومتر است که قراردادهای جاری آن به طول ۱۰ کیلومتر است و پیش بینی می‌شود که طی دو سال به پایان برسد . مناقصه این بخش از محور با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان انجام و پیمانکار مشخص شده است .

|

محور ملاثانی به شوشتر به جز پل بند قیر به طور کامل چهارخطه شده است ، مناقصه احداث پل بند قیر نیز با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان آماده برگزاری و انتخاب پیمانکار است . کل اعتبار ابلاغ شده برای محور اهواز - ملاثانی _ شوشتر در سال جاری ، ۴۱ میلیارد تومان است .

|

تکمیل این پروژه کاهش سوانح جاده‌ای ، کاهش میزان مصرف سوخت و هم چنین کاهش مدت زمان سفر را به دنبال دارد، با بهره‌برداری از این پروژه رفت و آمد و تردد در مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان تسهیل می‌شود .

|

نظرات کاربران